Raczej nie są konieczne dodatkowe przepisy.
Posiadamy taki:
Obowiązuje od 01.01.2012
REGULAMIN ROZGRYWEK
SEKCJI MODELARSTWA FSR VHO
§4. KLASY I KONSTRUKCJAMODELI
1. Mistrzostwa Polski rozgrywane są w klasach „NAVIGA” oraz innych.
2.
3.
4.
5.
6. Zakres dopuszczalnych modyfikacji technicznych dla każdej z poniższych
klas określone są w przepisach NAVIGA. Za zgodność specyfikacji
modelu zgłoszonego do danej klasy z regulaminem NAVIGA odpowiada
zawodnik.
Wszelkie niezgodności w specyfikacji technicznej skutkować będą
dyskwalifikacją zawodnika w danej rundzie Mistrzostw Polski.Obowiązuje wszystkie klasy tak V jak O i H.
a tutaj foto protokołu Navigi
Pomiarów warsztatowych (to znaczy w warunkach jakie możemy zapewnić na zawodach) dokonuje się z dokładnością do 0.01mm przy dużych staraniach maksymalnie 0.005 ale to jest już w granicy błędu samego pomiaru. Aby zmierzyć z dokładnością do 0.001 należy określić i utrzymać temperaturę i wilgotność oraz zapylenie. Wykonuje się takie pomiary w warunkach laboratoryjnych specjalnymi narzędziami a właściwie maszynami.
Że jakieś urządzenie (na przykład mikrometr cyfrowy) pokazuje trzecie miejsce po przecinku to nie znaczy że z taką dokładnością zmierzymy bo jak już napisałem nie mamy określonej temperatury i jak go jesteśmy w stanie tak dokładnie wyskalować. Suwmiarka elektroniczna pokazuje dwa miejsca po przecinku ale na warsztacie mierzymy nią w 100% wiarygodnie tylko tolerancje do 0.1mm. Dokładniejsze mierzenie obarczone może być błędem przez niewłaściwe ustawienie narzędzia czy różny nacisk.
No i jeszcze błędy samego wykonawcy. Na przykład cylinder ma różna średnicę na dole i na górze lub był źle mocowany do szlifu w uchwycie trójszczękowym i po zwolnieniu nie jest okrągły lecz "trójkątny".
Wszystkie te warunki WYKLUCZAJĄ pomiar do trzeciego miejsca po przecinku (jak to widać na powyższym zdjęciu) ale przy zastosowaniu profesjonalnych narzędzi pozwolą określić pojemność z konieczna dokładnością czyli 0.01mm.
Jeżeli Zarząd znajdzie takie narzędzia, to podobnie jak w standardach paliwo, wyrywkowa kontrola powinna uspokoić Kolegów obawiających się że ktoś oszukuje.