Strona 1 z 3

konsekwencje kolizji z pomostem FSRV

PostNapisane: 05 cze 2014, 14:06
przez wojciech Przemyśl
Ogólne przepisy:

pkt. 3.4.12. przepisów naviga jest zapis ze czerwona kartkę może otrzymać zawodnik za między innymi:- bezmyślne zachowanie...


FSRV

pkt 8,4 przepisów naviga że czerwona kartkę otrzymuje się za dotkniecie łodzi ratowniczej.
pkt 8.2.12 za nie wyłączenie silnika po wbiciu się w boję

fSRO

pkt 10.4.2 W przypadkach niepoprawnego zachowania, zatarg z innymi zawodnikami albo narażanie na niebezpieczeństwo widzów (na przykład kolizja z po mostem ) za te przewinienia zawodnik dostaje żółtą kartkę bezpieczeństwa.

Natomiast nigdzie nie jest wpisane, że uderzenie w pomost oznacza z automatu czerwona kartkę.

Czyli w FSRO za kolizje z pomostem dostaję żółta kartkę(zapis pkt10.4.2) , natomiast w FSRV za to samo dostanę czerwona kartkę bo:
- nie jest to uregulowane w przepisach w wprost, że żółta jak w w FSRO
- z automatu jest interpretowane to jako bezmyślne zachowanie z pkt.3.4.12

Może się ktos bardziej doświadczony się w tym wypowie?
Pozdrawiam

Re: konsekwencje kolizji z pomostem FSRV

PostNapisane: 05 cze 2014, 14:33
przez Adrian POL-484
Uderzenie w pomost bądź w boje AMB jest karane czerwoną kartką

Re: konsekwencje kolizji z pomostem FSRV

PostNapisane: 05 cze 2014, 19:56
przez wojciech Przemyśl
Witam
tak,
tylko że przepisy jasno wskazują sytuację kiedy z automatu jest czerwona kartka,
a pomostu w tej kategorii nie ma,
natomiast w fsr-o przepisy mówią o żółtej za pomost.
więc jak można dać w fsr-v czerwoną za pomost?
przepisy sobie a życie sobie-
nie żebym się czepiał ale w kleczewie poszedł mi finał przez uderzenie w pomost,
a ile sobie przypomina jeden z juniorów w std za uderzenie w pomost na końcu otrzymał żółtą
-więc uznaniówka sędziego
nie traktujcie tego tematu jako czepianie się.

Re: konsekwencje kolizji z pomostem FSRV

PostNapisane: 05 cze 2014, 20:08
przez Adrian POL-484
Wojtek uderzenie w pomost powinno być traktowane tak samo jak uderzenie w łódź wyławiającą, tu i tam są ludzie i należy bezwzględnie dbać o ich bezpieczeństwo.

Re: konsekwencje kolizji z pomostem FSRV

PostNapisane: 05 cze 2014, 20:20
przez wojciech Przemyśl
Adrian
"powinno" - tylko popatrz z mojej strony nie wszedłem do finału bo pierwszy bieg nie poszedł,
w ostatniej minucie II biegu jak łapałem się do finału walnąłem w pomost ( nie było to w trakcie spływania), nie zrobiłem tego celowo po prostu źle wyszedłem z dolnej boi, za daleko i byłem blisko pomostu no wyszło jak wyszło. dostałem czerwoną, tak zdecydował sędzia a teraz po 5 dniach okazuje się że zostałem zdyskwalifikowany raczej bezprawnie.
Pozdrawiam

Re: konsekwencje kolizji z pomostem FSRV

PostNapisane: 05 cze 2014, 20:27
przez meniu
Koledzy,
widocznie sędzia uznał, że było to zagrożenie....
Tak samo masz w piłce nożnej z czerwoną kartką
Przykro mi z tego powody, że taki błąd spowodował, że uderzyłeś w pomost, pamiętaj masz gaz i ster do tego.
Odnośnie juniora to splywal do pomostu po wyścigu i uderzył bo w momencie spłynięcia wyczepił mu sie snap.
Zwasze powtarzam osobo, że nigdy nie spływa się do pomostu prostopadle.
Wojtku, pomyśl jakby Twoja łódka wyskoczyła z wody i uderzyła kogoś w nogi. Co wtedy?
Meniu

Re: konsekwencje kolizji z pomostem FSRV

PostNapisane: 05 cze 2014, 20:39
przez Adrian POL-484
Decyzja sędziego była jak najbardziej prawidłowa, uderzenie w pomost to uderzenie. Masz tak płynąć żeby przepływać min 3m od pomostu. Nie ma możliwości aby takie sytuacje były pobłażliwe traktowane przez sędziego. W Lińsku ma sie odbyć spotkanie osób które sędziują nasze zawody, będę wnioskował aby jeszcze bardziej restrykcyjnie egzekwować przepisy mające na celu zapewnienie bezpieczeństwa zawodnikom jak i obsłudze

Re: konsekwencje kolizji z pomostem FSRV

PostNapisane: 06 cze 2014, 10:31
przez wojciech Przemyśl
Witam
więc tak są przepisy Naviga i są ustalenia sędziów dokonywane przed zawodami.
Czyli sędziowie mogą podjąć decyzję , że pewne zachowania będą karane inaczej niż mówi o tym naviga.
Czyli takie decyzje powinny być ogłoszone przed zawodami. Bo według mnie przepisy Naviga, są nadrzędne, później są krajowe regulaminy(np. sprawa włączania 2,4GHz) i na końcu są ustalenia sędziów przed zawodami. Więc ustalenia zasad sędziowania moim zdanie powinny zostać podane przed zawodami.
W moim przypadku uważam, że zostałem zdyskwalifikowany bezprawnie bo:
- przepisy Naviga jasno określają kiedy z automatu jest czerwona(nie ma tam nic o niebezpieczeństwie)
- regulaminy krajowe nie zawieraj przepisów w tej materii
- natomiast o ustaleniach sędziów nic mi nie wiadomo, bo nigdzie to nie zostało ogłoszone.
W przypadku złożenia przez ze mnie protestu powinien on zostać uwzględniony.

Proszę nie traktować tego, że jestem upierdliwy( ja nie szukam usprawiedliwienia, dla swojego wpłynięcia w pomost i zdaje sobie sprawę z niebezpieczeństwa takich sytuacji) ale na tym przykładzie widać, że warto chyba zastanowić się w Lińsku nad stworzeniem regulaminu dotyczącego zasad przyznawania kar, z którego jasno wynika ze za AMB, pomost jest czerwona kartka,że żółta kartka to jedno okrężnie mniej , co oznacza zachowanie niebezpieczne itd.Takie rozwiązanie moim zdanie zakończy dyskusję wokół sędziowania i kar.
I wtedy wszystko będzie jasne, że w przypadkach nie uregulowanych w przepisach Naviga zastosowanie będzie miał regulamin krajowy.
Pozdrawiam i pozostawiam to do przemyślenia

Re: konsekwencje kolizji z pomostem FSRV

PostNapisane: 06 cze 2014, 11:28
przez meniu
Wojtek,

Na MŚ jedni zawodnicy dostają stop&go inni nie za bliskie przepłynięcie przy łódce wyławiającej na zbyt dużej prędkości.

Meniu

Re: konsekwencje kolizji z pomostem FSRV

PostNapisane: 06 cze 2014, 11:47
przez krzysiek
Meniu, uderzenie w pomost czy w biegu czy podczas błednie wykonanego spływania powinno byc traktowane jednakowo, mi jest rybka czy dostanę po nogach w trakcie biegu czy po gwizdku i z jakiego powodu
tylko w sutuacji kiedy po gwizdku zawodnik spływa prawidłowo i na zmniejszonym gazie i wtedy dochodzi do incydentu z pomostem decyzja powinna byc w/g uznania sedziego