konsekwencje kolizji z pomostem FSRV

Re: konsekwencje kolizji z pomostem FSRV

Postprzez wojciech Przemyśl » 06 cze 2014, 12:08

Adrian POL-484 napisał(a):Decyzja sędziego była jak najbardziej prawidłowa, uderzenie w pomost to uderzenie. Masz tak płynąć żeby przepływać min 3m od pomostu. Nie ma możliwości aby takie sytuacje były pobłażliwe traktowane przez sędziego. W Lińsku ma sie odbyć spotkanie osób które sędziują nasze zawody, będę wnioskował aby jeszcze bardziej restrykcyjnie egzekwować przepisy mające na celu zapewnienie bezpieczeństwa zawodnikom jak i obsłudze

Adrian to zróbcie to w formie regulaminu, będzie wtedy klarowne i jasne. napisanie takiego regulaminu zajmie 2 godziny
Pozdrawiam
wojciech Przemyśl
 

Re: konsekwencje kolizji z pomostem FSRV

Postprzez Zskrzypiec » 06 cze 2014, 16:23

Bardzo dobrze że dyskutujemy w tym miejscu bo po to właśnie jest forum.Trzeba jednak jasno powiedzieć nie ma regulaminów które usankcjonują wszystkie przypadki na pomoście. Po to jest Sędzia aby według bieżącej oceny zajścia na trasie wydał decyzję adekwatną do zaistniałej sytuacji.Koniec kropka.Każdy ma prawo do swojej oceny i może to wyrazić w formie protestu bez zbędnych przepychanek słownych na pomoście.
Wydaje się że ostatnie próby z pracą więcej niż jednego sędziego podczas biegu o co wnioskowano dają pozytywne efekty.Mamy ich tak niewielu, szanujmy ich za to że Im się chce.
Zbyszek S
Zbyszek POL 438F
_________________________________
Częstochowski Klub Modelarski
Zskrzypiec
 
Posty: 343
Dołączył(a): 05 lis 2012, 22:09

Re: konsekwencje kolizji z pomostem FSRV

Postprzez vader » 06 cze 2014, 17:23

Punkt pierwszy z sędzią się nie dyskutuje
Punkt drugi sędzia ma zawsze rację :lol:
Pol - 409 FSR V 15- FSR O 7,5 Fsr O 3,5
vader
 
Posty: 44
Dołączył(a): 16 lut 2013, 8:30

Re: konsekwencje kolizji z pomostem FSRV

Postprzez mountain454 » 06 cze 2014, 18:25

Sędzia musi czuwać nad bezpieczeństwem zawodników ,obsługi ,widzów i w ogóle nad całą imprezą. Jeżeli uzna jakiś incydent za niebezpieczny powinien wymierzyć karę adekwatną do niego. I decyzja sędziego nie powinna podlegać żadnej dyskusji. S.G.
S.G.
mountain454
 
Posty: 392
Dołączył(a): 16 sty 2013, 17:49

Re: konsekwencje kolizji z pomostem FSRV

Postprzez RGrzybowski » 06 cze 2014, 19:11

Zskrzypiec napisał(a):Każdy ma prawo do swojej oceny i może to wyrazić w formie protestu bez zbędnych przepychanek słownych na pomoście.Zbyszek S


Zbyszku, daj człowieka a paragraf się znajdzie ;)

"3.4.12. Zachowanie.
(1) W przypadkach niekulturalnego zachowania, zatargi (krzyk) z innymi zawodnikami ,
sędziami, widzami , wyjątkowo bezmyślne zachowanie zawodnika albo mechanika
będzie karane przez wręczenie czerwonej kartki
. Model musi być wyjęty z wody.
nie ma żadnego odwołania od takiej decyzji".

Myślę, że to rozwiązuje całe zamieszanie. Sędzia uznał, że walnięcie w pomost było bezmyślnym czynem bo mogło doprowadzić do poważnego wypadku i wlepił czerwoną. Bez możliwości odwołania!
R. Grzybowski
____________________________________
Wrzesiński Klub Sportów Modelarskich "IKAR"
RGrzybowski
 
Posty: 218
Dołączył(a): 06 lut 2013, 10:01
Lokalizacja: Września

Re: konsekwencje kolizji z pomostem FSRV

Postprzez wojciech Przemyśl » 06 cze 2014, 21:00

słowo "niebepieczny" nie jest synonimem słowa" bezmyślny"
więc nie jest to tożsame.
czy bezmyślnym będzie uderzenie w pomost gdy model został wyrzucony na fali( przypadek w std w kleczewie drugi bieg)
nie, natomiast będzie zachowaniem niebezpiecznym jak najbardziej, ale zgodnie z przepisami naviga nie ma za to czerwonej kartki z automatu.
Trzeba jednak jasno powiedzieć nie ma regulaminów które usankcjonują wszystkie przypadki na pomoście

wszystkich nie ale te najczęstsze tak.
Jeżeli uzna jakiś incydent za niebezpieczny powinien wymierzyć karę adekwatną do niego

jak najbardziej ale karę przewidzianą w przepisach lub w regulaminie, ( zgodnie ze sentencją prawa rzymskiego " nie ma kary bez ustawy") po to są właśnie przepisy Navigi lub regulaminy krajowe .
Pozdrawiam
wojciech Przemyśl
 

Re: konsekwencje kolizji z pomostem FSRV

Postprzez meniu » 06 cze 2014, 22:12

Wojtek,

tłumaczyłem, że junior po zakończonym biegu uderzył w pomost. Chyba, że mówisz o innym biegu..

Meniu
FSR E-3,5 V-15, O-3,5 PL-446F
V3,5/ALPHA/IKARUS2/CMB-VALVOLA-GREEN-RED-BLUE/TUNING MENIU/TARANIS
V15/POTENZA/CMB-RS/NO TUNING/TARANIS

Obrazek
****MISTRZ POLSKI****
1995/1996/1997/2000/2004/2005/2006/2007/2008/2009/2010/2011/2012
meniu
 
Posty: 506
Dołączył(a): 14 sty 2013, 21:57
Lokalizacja: Konin/Poznań

Re: konsekwencje kolizji z pomostem FSRV

Postprzez Zskrzypiec » 06 cze 2014, 22:23

Sama obecność Sędziego i pozostawienie w jego kompetencjach ostatecznej decyzji daje mu możliwość interpretacji zdarzenia, inaczej w przepisach NAVIGA nie byłoby instrumentu protestu.Skoro system Sędziowania z modyfikacjami sprawdza się od wielu lat można spokojnie przyjąć że jest dobry.
Niestety trzeba się przyznać że zdecydowanie częściej to my zawodnicy popełniamy błędy, a nie można być sędzią w swojej sprawie.
Zbyszek
Zbyszek POL 438F
_________________________________
Częstochowski Klub Modelarski
Zskrzypiec
 
Posty: 343
Dołączył(a): 05 lis 2012, 22:09

Re: konsekwencje kolizji z pomostem FSRV

Postprzez SWEET JOHN » 06 cze 2014, 23:41

Panie i Panowie-Zawodnicy. Jako sędzia nie będę przytaczał & i Pkt. przepisów. Przepisy NAVIG'I są wyznacznikiem "kierunku" ich interpretacji, który w każdym punkcie bez względu na klasę modeli, ich możlwości "prędkościowe" i kraj w którym są rozgrywane zawody, mówią JEDNO!! - BEZPIECZEŃSTWO zawodników, obsługi, sędziów i widzów PONAD WSZYSTKO!!! Wojtku, skończ tę jałową dyskusję, bo jeżeli tak przytaczasz & i pkt. regulaminu Navigi to vide:
tu cytat Zbyszka S. "Sama obecność Sędziego i pozostawienie w jego kompetencjach ostatecznej decyzji daje mu możliwość interpretacji zdarzenia, inaczej w przepisach NAVIGA nie byłoby instrumentu protestu." P.S. Jak tak cytujesz & Navigi, przytocz przepisy o protestach ;) Na protest w formie pisemnej jest określony CZAS i opłata. Ja również nie chcę być upierdliwy, bo wiem, że decyzja sędziego jest"KRÓTKIM IMPULSEM", a nie analizą zdarzenia przez następną minutę czy dwie. DLA MNIE NIE MA ZNACZENIA, CZY TO JEST FSR O, CZY H, CZY V, CZY W BIEGU, CZY PO BIEGU "WALISZ" W POMOST -DECYZJA MOŻE BYĆ TYLKO JEDNA- WYPADASZ Z GRY JAK Z TORU W F1.
POZDRAWIAM
Jan Nowak
POL-579F O27
MISTRZ FSR O-27 PUCHARU FSR POLSKA 2015
Częstochowski Klub Modelarski
czestochowskiklubmodelarski@gmail.com
jannowak-75@tlen.pl
SWEET JOHN
 
Posty: 108
Dołączył(a): 03 lut 2013, 18:34

Re: konsekwencje kolizji z pomostem FSRV

Postprzez wojciech Przemyśl » 17 cze 2014, 19:29

Witam
Ha, ha bo tak pan sędzia powiedział
- przepisy przepisami ale ja(sędzia) mam racje bo dano mi władzę.
wojciech Przemyśl
 

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Wszystko Co Lata, Pływa, Jeździ

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości