początek FSR prosba o pomoc

Informacje potrzebne do miękkiego startu.

Re: początek FSR prosba o pomoc

Postprzez Tummi » 21 gru 2015, 13:20

Maruś napisał(a):Przykręcanie kolektora z dużą rura rezonansową na dwie śrubki M3 do aluminiowego odlewu to pomyłka. Rozważ ta metodę mocowania - szybka i niezawodna.


W przypadku OS 3.0 takie mocowanie sie sprawdza. ASP 3.5 jest w tym miejscu gorzej pomyslany (mniej materialu).
To tez pewnie zalezy od rozmiaru rury ;)


Maruś napisał(a):Przykręca się na styk bez żadnej uszczelki.


Ja polecam jednak wyciac uszczelke (np. z jakiejs samochodowej, etc.) - zawsze mi cieklo w tym miejscu. Moze to kwestia idealnego doszlifowania powierzchni?


Maruś napisał(a):Potem jest luźne pasowanie rury z uszczelnieniem wężem silikonowym i opaskami elektrycznymi. Wtakim układzie rura drga swoje, silnik swoje i dosyć długo wytrzymuje.


"Trytytki" zawsze mi b. szybko pekaja (robia sie twarde od temperatury i wrecz krusza sie od wibracji). Teraz stosuje podwojny wezyk silikonowy - wezyk 12/16 wkladam (z trudem) w wezyk 16/20. Tak powstaje wezyk (lacznik) 12/20. Kolanko i rure mam 13mm, wiec dopasowanie jest mocno scisle, a dzieki 4mm sciance lacznik wytrzymuje baniak nitro :D

Maruś napisał(a):Wklejam jak na foto (tutaj podwójna z V7,5 osobna do silnika a osobna do chłodzenia rury już teraz tak bym nie zrobił znaczy robię tylko jedną).


Czy to tylko kwestia oporow wody, czy cos jeszcze sie za tym kryje?

T.
Tummi
 
Posty: 32
Dołączył(a): 30 mar 2015, 10:24
Lokalizacja: Gdańsk

Re: początek FSR prosba o pomoc

Postprzez Adrian POL-484 » 21 gru 2015, 18:38

Ilość rurek do chłodzenia zależy od zapotrzebowania na wodę, w E15 miałem jedną na silnik a drugą na wydech i to było za dużo. W E27 mam dwie na silnik i jedną na wydech i w ciepłe dni jest czasami na styk.
Pozdrawiam
Adrian Tworuszka
Tychy
POL-484F
Adrian POL-484
 
Posty: 410
Dołączył(a): 21 sty 2013, 22:43

Re: początek FSR prosba o pomoc

Postprzez sebka34 » 23 gru 2015, 17:32

będe miał silniczek to bedzie od czego zacząć dziekuje za canne nformacje
sebka34
 
Posty: 103
Dołączył(a): 08 lis 2015, 10:00
Lokalizacja: Turek

Re: początek FSR prosba o pomoc

Postprzez sebka34 » 23 gru 2015, 21:14

to jest mój ulubiony sklep zawsz i tylko tam robie zakupy i teraz myślałem o tym wale
http://modelarski.com/produkt-Wał_napędowy_do_łodzi_z_łożyskiem_M4_250mm,8336.html
lub http://modelarski.com/produkt-Wał_napędowy_do_łodzi_standard_160mm_M4,3016.html
ster http://modelarski.com/produkt-Ster_do_łodzi_mosiężny_średni_113mm,2460.html
sebka34
 
Posty: 103
Dołączył(a): 08 lis 2015, 10:00
Lokalizacja: Turek

Re: początek FSR prosba o pomoc

Postprzez Adrian POL-484 » 23 gru 2015, 22:29

Coś kolego źle te linki powstawiałeś bo żaden nie działa
Pozdrawiam
Adrian Tworuszka
Tychy
POL-484F
Adrian POL-484
 
Posty: 410
Dołączył(a): 21 sty 2013, 22:43

Re: początek FSR prosba o pomoc

Postprzez sebka34 » 24 gru 2015, 7:54

Dziala dziala trzeba tylko zaznaczyć calą linijkę skopiowaci juz dziala . Nie wiem dlaczego tak sie wkleja
sebka34
 
Posty: 103
Dołączył(a): 08 lis 2015, 10:00
Lokalizacja: Turek

Re: początek FSR prosba o pomoc

Postprzez Adrian POL-484 » 24 gru 2015, 15:25

Przed linkiem wstaw [url]za linkiem wstaw[/url] i będzie ok
Pozdrawiam
Adrian Tworuszka
Tychy
POL-484F
Adrian POL-484
 
Posty: 410
Dołączył(a): 21 sty 2013, 22:43

Re: początek FSR prosba o pomoc

Postprzez Maruś » 25 gru 2015, 16:08

Działanie linków to jedna sprawa a jakość produktów druga.
Może jakość jest dobra ale do naszych celów nie bardzo się nadają. Wały nie mają płetwy metalowej, biały teflon, zwykła nakrętka a w drugim tym z plastikową płetwą brak chyba łożyska.
Gdzie się podziała rzetelna robota Ludka. Może ktoś ma z zapasów i odsprzeda.
Ster może i by był ale jak wkleić plastikowa dławicę - znowu pudło.

Robiąc pierwsza Zarazę (tak jak Ty przez Forum) nie buło gotowych do kupienia dławic do wału czy steru i robiłem je samodzielnie.
Obudowa wału to był kawałek rurki stalowej z jednej strony toczona obudowa na łożysko a z drugiej tulejka z teflonu łożysko ślizgowe wału. Preferuje teraz na nią PEEK czarny raz zrobiona starcza prawie na zawsze tylko nie bardzo pasowna bo zagotuje wał. Zamiast płetwy wstawiałem odcinki gwintowanych wałków. W twoim wypadki wystarczy wywiercić dwa otworki pod koniec dławicy i nagwintować je gwintownikiem "1" z komplety M4 na siłe wkręcić kawałeczki 30mm"gwint sztangi" M4 i zaspawać lub zalutować na mosiądz czy srebro.
dławica wału1.jpg

Na zdjęciu widać już wstawioną i stabilizowana taśmą klejącą.
ustawienie dławicy wału.jpg

tutaj widok od wewnątrz widać przełożone gwintsztangi przez otwory, nakrętki ustabilizują pozycje.
montaż dławic.jpg


Tutaj masz ustawiony i wstępnie wklejony cały układ napędowy (z przekładnią bo to jest V7,5) Wtedy stosowałem jeszcze jakieś różne "Loktaity" do wstępnego mocowania, teraz używam kropelki a potem wszystko mocno laminuje. Najpierw wypełniam masą z wypełniaczem a potem 3 warstwy płótna.
Warto zwrócić uwagę na tulejkę łączącą przekładnie z wałem (chwilowo zamiast sprzęgła) jest to sposób na doskonałe wyosiowanie całego układu rzecz najważniejsza na tym etapie.
Pozdrawiam
Marek Zelech
[size=120]
marekz62@o2.pl
Maruś
 
Posty: 612
Dołączył(a): 06 sty 2013, 11:34
Lokalizacja: Kraków

Re: początek FSR prosba o pomoc

Postprzez Maruś » 25 gru 2015, 16:49

Po lewo "stoi" dławica steru wykonane z tego rysunku.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx 074.jpg


Pamiętaj że jest to ster do V7,5 i u Ciebie starczy oś fi 4 i reszta proporcjonalnie zmniejszona. Tulejki żółte bo tu starczy nawet mosiądz ściśnięte między płetwą steru a orczykiem zgniatają troszeczkę oringi i wraz ze smarem skutecznie uszczelniają oś.
dławica steru 1.jpg


Tutaj gotowa dławica ale z tymczasowa tulejką białą w czasie montażu ustala ona dławice we właściwym miejscu a potem po wklejeniu wymieniona jest na metalową.

wklejona dławica steru.jpg


a tu już wklejona
Pozdrawiam
Marek Zelech
[size=120]
marekz62@o2.pl
Maruś
 
Posty: 612
Dołączył(a): 06 sty 2013, 11:34
Lokalizacja: Kraków

Re: początek FSR prosba o pomoc

Postprzez sebka34 » 26 gru 2015, 11:19

product-23136.jpg
wał z płetwą na oringach łożyskowany
product-23136.jpg (3.12 KiB) Przeglądane 12667 razy
Załączniki
product-2872.jpg
ster z aluminiową dławicą
product-2872.jpg (9.27 KiB) Przeglądane 12667 razy
sebka34
 
Posty: 103
Dołączył(a): 08 lis 2015, 10:00
Lokalizacja: Turek

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do "SAM POCZĄTEK" FSR-V 3,5 Standard - Klasa Polska

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości