Strona 7 z 9

Re: Wrzesiński Standard

PostNapisane: 27 wrz 2013, 20:17
przez marek żebrowski
meniu :!: jestem poważnie zaskoczony twoją opinią

Re: Wrzesiński Standard

PostNapisane: 27 wrz 2013, 20:37
przez Maruś
Ty masz ustawić prosto wał a nie podporę. Oczywiście lepiej i łatwiej jest wstawiać prostą płetwę lecz jeżeli jest minimalnie inna niż oś wału zrób otwór "krzywy" byle oś wału była ok. Po zaklejeniu całości trzeba szpachlą wyprofilować część między wałem a kadłubem (kształt łezki) i delikatne skrzywienie płetwy powinno się schować pod szpachlą. (żywica i wypełniacz)
Niemniej jednak zawsze wyroby tej firmy spełniały nasze oczekiwania i myślę że jest to jednostkowa niedoróbka i nie będzie się powtarzać.

Re: Wrzesiński Standard

PostNapisane: 28 wrz 2013, 9:04
przez kizior
Sama rurka wału jest prosta.
Ze szpachlówką trochę będzie kombinowania.
Pomyślę chyba nad reklamacją całości lub odcięciem i przyspawaniem na nowo. W końcu to może później działać jak lekko skręcony ster.
Jednak przy budowie pierwszego ślizgu ciężko jest łapać właściwą bazę/oś w takich przypadkach.

Re: Wrzesiński Standard

PostNapisane: 25 sty 2014, 22:16
przez kizior
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Re: Wrzesiński Standard

PostNapisane: 27 sty 2014, 0:43
przez Maruś
Piotrek
pamiętaj o tym żeby cały układ wał-dławica był luźny czyli otwory w laminacie były większe pozwalające na ruch we wszystkie strony bo gdy zamontujesz (chwilowe) sztywne łączenie wału z silnikiem to układ ma się bezoporowo kręcić.

Re: Wrzesiński Standard

PostNapisane: 27 sty 2014, 21:46
przez kizior
Tak zrobię. Liczyłem właśnie na jakieś cenne podpowiedzi.

Re: Wrzesiński Standard

PostNapisane: 06 lut 2014, 21:41
przez kizior
Obrazek

Obrazek

Re: Wrzesiński Standard

PostNapisane: 06 lut 2014, 22:00
przez Maruś
Nie widać na zdjęciu ale dobrze jest wywiercić w płetwie dławicy otworki np fi 1.2, zaraz nad laminatem wewnątrz kadłuba i włożyć w nie poprzeczne pręciki o długości 10-15mm, a resztę płetwy obciąć by nie wystawała do wnętrza kadłuba. Potem całość (te pręciki też) zalaminować.

Re: Wrzesiński Standard

PostNapisane: 06 lut 2014, 22:35
przez kizior
Pręciki są wstawione tylko ich nie widać. Laminat wzmacniający dopiero zrobię. Mam mały problem ze skręceniem koła zamachowego ze sprzęgłem. Wał silnika jest za długi o około 1 cm a nie chcę go ciąć.

Re: Wrzesiński Standard

PostNapisane: 07 lut 2014, 13:35
przez Maruś
Masz chyba wał lotniczy, sprawdź czy dasz radę dokręcić koło po obcięciu czy masz tyle gwintu, jeżeli tak to tnij śmiało, albo daj wytoczoną podkładkę dystansową pod sprzęgło.