Wrzesiński Standard

Informacje potrzebne do miękkiego startu.

Re: Wrzesiński Standard

Postprzez tomostr » 12 mar 2013, 11:06

Pytania są takie:
1. Jak blisko laminatu klapki może być rura rezonansowa - chodzi o temperaturę
2. Czy osłona rury może być ażurowana?
3. Czy obejmę rury można bezpośrednio przykręcić do pokładu czy lepiej wibroizolator wstawić?

AD1. 5 mm wystarczy, żeby tylko nie klepała o laminat, temp w STD raczej się nie obawiaj
AD2. nie ma potrzeby
AD3. wibroizolatory w tylniej części rury, czym dalej tym lepiej.

Mam pytanie, dlaczego najpierw wklejacie wszystko do łódki a potem będziecie przyklejać pokład? Jak chcecie wylaminować klejenie dzioba jak już macie wklejoną wręgę? Nie wiem kto poradził Koledze jak robi się łódki ale to chyba nie tak. Najpierw skleja się kadłub, wkleja wręgi a potem dopiero wkleja silnik. Teraz jak kolega naciągnie dno do góry (a nigdy to nie pasuje dokładnie) to już kołki pod silnik będą przestawione. Jak góry z dnem nie skleicie dając tkaninę to przy pierwszym dzwonie otworzy się jak dziób ptaka :D .
pozdrawiam Tomasz Ostrowski
Pozdrawiam Tomasz Ostrowski
tomostr
 
Posty: 143
Dołączył(a): 12 mar 2013, 10:40

Re: Wrzesiński Standard

Postprzez RGrzybowski » 12 mar 2013, 14:29

dzięki za podpowiedź :)

z tymi wręgami to takie nieporozumienie wyszło, mea culpa :oops: - już wcześniej zostałem wyprowadzony z błędu i następna łódka będzie miała wręgi wklejone po sklejeniu i wylaminowaniu od wewnatrz pokładu. do środka włożę rowing szklany a na niego dla porządku pasek tkaninki bo rzeczywiście lepiej nie być posądzonym o nielegalny połów ryb fsr-em :D

Silnik był pasowany przed pokładem bo w tej łódeczce jest bardzo ciasno i chciałem sobie ułatwić sprawę. Na FW jest relacja z budowy Ludka 2 i autor AndrzejC również robi to przed wklejeniem pokładu. Na szczęście góra dość ładnie się układa więc może nie zdeformuje kadłuba ale to kolejna ważna wskazówka na przyszłość, za którą dziękuję Koledze. Im więcej takich "drobiazgów" tym więcej pożytku z tego wątku dla nas i może innych, którzy moich błędów unikną.
pozdrawiam
R. Grzybowski
____________________________________
Wrzesiński Klub Sportów Modelarskich "IKAR"
RGrzybowski
 
Posty: 218
Dołączył(a): 06 lut 2013, 10:01
Lokalizacja: Września

Re: Wrzesiński Standard

Postprzez RGrzybowski » 13 mar 2013, 12:51

W kadłubie Ludek 2, przynajmniej w tym, który mamy klapka z osłona rury rezonansowej umieszczona jest centralnie. A nasz standard ma wydech boczny. Decyzja: zrobić nową klapkę z bocznym wyjściem rury. Ale żeby się nie narobić odstąpiliśmy od wykonania kopyta. Pierwsza klapkę postanowiłem zrobić sam, następną wykona zdolna młodzież, przy okazji zobaczą jak się robi laminat :)

Obrazek

W pierwszej kolejności powstała płytka laminatu. Niestety pod ręką miałem tkaninę o gramaturze zdaje się 27 i 70 g więc musiałem dać chyba z 7 warstw żeby było to w miarę sztywne. Na spód poszło szkiełko najlżejsze - 1 warstwa. Jako "formy" użyłem kawałka plexi a jako oddzielacza zwykłej pasty do butów w metalowym pudełku. Nałożyłem 1 warwę pasty dokładnie na plexi, odczekałem aż przyschnie, położyłem drugą i po wyschnięciu bardzo delikatnie spolerowałem. Do wylaminowania zużyłem ok. 15 ml epidianu 52. Efekt jest taki:

Obrazek

Następnie z oryginalnej klapki Ludka wyciąłem stożek osłony komina i dopasowałem w odpowiednie miejsce:

Obrazek

przy okazji poszerzyłem wycięcie w pokładzie w jedną stronę - klapka będzie niesymetrycznie.

Obrazek

kolejny krok to przyklejenie osłonki do laminatu (trzeba oszlifować dobrze bo na pewno została na nim pasta) i po sklejeniu wycięcie zbędnego materiału

Obrazek

Obrazek

na końcu dopasowanie klapki do wycięcia w pokładzie - tu jeszcze trochę pracy bo trzeba przy pokładzie dorobić kawałek uskoku ale nie miałem już czasu.

Obrazek

Obrazek

Pozostało jeszcze położyć warstwę lekkiej tkaninki od spodu klapki i wygładzić na górze w miejscu klejenia ale to już drobiazg :)
R. Grzybowski
____________________________________
Wrzesiński Klub Sportów Modelarskich "IKAR"
RGrzybowski
 
Posty: 218
Dołączył(a): 06 lut 2013, 10:01
Lokalizacja: Września

Re: Wrzesiński Standard

Postprzez RGrzybowski » 16 maja 2013, 8:00

Pierwszy Standard gotowy do pływania - wczoraj został wstępnie dotarty w suchym doku ;)
Docieranie na wodzie zakończyło się niepowodzeniem - ASP21 był bardzo kapryśny, gasł po włożeniu do wody choć parę minut pływał. Więc zmajstrowaliśmy instalację do chłodzenia silnika na podwórku żeby mieć więcej spokoju. Po dotarciu lepiej reaguje na akcję przepustnicy, nie dławi się. Wydaje mi się jednak, że świeca średnia jest za zimna ponieważ w paliwie nie ma nitra a jego skład to klasyczne 80/20. W tej sytuacji chyba lepiej ciut przyspieszyć zapłon?

http://youtu.be/4AtEnV5rkRY

Obrazek
R. Grzybowski
____________________________________
Wrzesiński Klub Sportów Modelarskich "IKAR"
RGrzybowski
 
Posty: 218
Dołączył(a): 06 lut 2013, 10:01
Lokalizacja: Września

Re: Wrzesiński Standard

Postprzez RGrzybowski » 19 maja 2013, 11:48

Pierwsze pływanie po docieraniu na sucho. Śruba X 32,5.
Początki nie są łatwe, wrażenia są takie:
1. jak już wielokrotnie pisano rozkręcają się iglice, szczególnie wysokich obrotów - w ciągu kilku sekund obróciło ją o 360 stopni. Pomogła opaska.
2. po założeniu świecy cieplejszej niż standardowa silnik pracuje pewniej i lepiej odpala choć ogólnie z odpaleniem nie było najmniejszego kłopotu.
3. "perfekcyjna" regulacja na lądzie ma się nijak do pływania - łódka to nie samolot, gdzie śmigło pracujące na postoju kręci się wolniej niż w locie poziomym. w łódkach jest dokładnie odwrotnie i należy to brać pod uwagę regulując wstępnie na lądzie. Oczywiście najlepiej założyć WR co niezwłocznie uczynimy.
4. nie wiem czy to normalne ale rozszczelniła się głowica wodna i spod uszczelki wydobywały się malutkie bąbelki. okazało się, że śruby są leciutko poluzowane chociaż były dobrze dociągnięte.
5. pozostało teraz wyregulować igłę wolnych obrotów bo gdy pływa na 80% otw. przepustnicy jest ok. po pełnym otwarciu gaśnie.
6. wędkarze rozlokowani co 5 metrów nie byli zachwyceni ;) trzeba poszukać innego akwenu

http://youtu.be/1zXN6fBAL0M
R. Grzybowski
____________________________________
Wrzesiński Klub Sportów Modelarskich "IKAR"
RGrzybowski
 
Posty: 218
Dołączył(a): 06 lut 2013, 10:01
Lokalizacja: Września

Re: Wrzesiński Standard

Postprzez Maruś » 19 maja 2013, 16:25

Kiedy wreszcie zobaczymy nowe kadry na zawodach.
Pozdrawiam
Marek Zelech
[size=120]
marekz62@o2.pl
Maruś
 
Posty: 612
Dołączył(a): 06 sty 2013, 11:34
Lokalizacja: Kraków

Re: Wrzesiński Standard

Postprzez RGrzybowski » 19 maja 2013, 18:52

Optymistycznie założyłem, że po zrobieniu modelu można jechać z nim na zawody. Tymczasem od zrobienia modelu do startu w zawodach jest sporo pracy: docieranie silnika, niespodziewane trudności wynikające z braku doświadczenia i zaplecza technicznego no i przyczyny obiektywne (zbliża się koniec roku szkolnego...).

Poza tym muszą się chłopaki jeszcze nauczyć pływać żeby nie narozrabiali na zawodach. Sielpię na pewno odpuszczamy jeszcze ale pojawimy się w Blachowni, Lińsku i na MP. Dotrzymam słowa :)

W przyszłym tygodniu powinniśmy się ostatecznie dogadać z silnikiem modelu nr 1 i zacząć jego użytkownika pływać. Nr 2 ma wklejone łoże silnika i pozostało go wyposażyć w RC i pomalować.
R. Grzybowski
____________________________________
Wrzesiński Klub Sportów Modelarskich "IKAR"
RGrzybowski
 
Posty: 218
Dołączył(a): 06 lut 2013, 10:01
Lokalizacja: Września

Re: Wrzesiński Standard

Postprzez RGrzybowski » 03 cze 2013, 0:17

W końcu udało się - bez problemów zrobiliśmy dwa biegi po 20 minut. ASP jest już chyba dotarty. W 20 minut pochłania około 0,65 l paliwa. Pozostała jeszcze kosmetyczna regulacja i możemy się ścigać w Blachowni :)

Niebawem kolejny Ludek z MVVSem będzie wodowany a w modelarni powstaje trzeci standardzik.

http://youtu.be/GgRniSKHHq8
R. Grzybowski
____________________________________
Wrzesiński Klub Sportów Modelarskich "IKAR"
RGrzybowski
 
Posty: 218
Dołączył(a): 06 lut 2013, 10:01
Lokalizacja: Września

Re: Wrzesiński Standard

Postprzez AD-567 » 03 cze 2013, 7:08

Moje gratulacje!
Ten junior zapowiada się na dobrego zawodnika,a i łódeczka pomyka ostro.Widać tam rękę mistrza w przygotowaniu tego motorka/ASP?/Doważyć tylko musisz na dziób,bo na fali będzie problem.
Pozdrawiam
Andrzej Dufrat
AD-567
 
Posty: 10
Dołączył(a): 25 sty 2013, 18:24

Re: Wrzesiński Standard

Postprzez meniu » 03 cze 2013, 7:31

AD-567 napisał(a):Moje gratulacje!
Ten junior zapowiada się na dobrego zawodnika,a i łódeczka pomyka ostro.Widać tam rękę mistrza w przygotowaniu tego motorka/ASP?/Doważyć tylko musisz na dziób,bo na fali będzie problem.
Pozdrawiam
Andrzej Dufrat

Andrzej na fali każdy model ma problem, a tym bardziej standard. Więc póki nie ma fali niech się cieszą z pływania łódki w ślizgu.

Meniu
FSR E-3,5 V-15, O-3,5 PL-446F
V3,5/ALPHA/IKARUS2/CMB-VALVOLA-GREEN-RED-BLUE/TUNING MENIU/TARANIS
V15/POTENZA/CMB-RS/NO TUNING/TARANIS

Obrazek
****MISTRZ POLSKI****
1995/1996/1997/2000/2004/2005/2006/2007/2008/2009/2010/2011/2012
meniu
 
Posty: 506
Dołączył(a): 14 sty 2013, 21:57
Lokalizacja: Konin/Poznań

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do "SAM POCZĄTEK" FSR-V 3,5 Standard - Klasa Polska

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość