Strona 1 z 1

Gotowe paliwo do Offshore'ow 3.0 i 3.5 - co wybrac?

PostNapisane: 03 kwi 2015, 20:39
przez Tummi
Silniki to Aquacraft/O.S. 0.18 i ASP 0.21. Aquacraft zaleca paliwo min. 30% i na takim plywalem do tej pory. Recznie uzupelnialem olej (rycynowy), zeby miec go 20% w mieszance.
W tym sezonie zastanawiam sie nad przejsciem na Coptamix 30% - nic nie musialbym mieszac, powtarzalnosc skladu mieszanki bylaby lepsza. Ale czy paliwo "helikopterowe" sprawdzi sie w lodce w dluzszym okresie czasu? Bede wdzieczny za wszystkie opinie, ktore pozwola mi zminimalizowac uczenie sie na wlasnych bledach ;)

T.

Re: Gotowe paliwo do Offshore'ow 3.0 i 3.5 - co wybrac?

PostNapisane: 03 kwi 2015, 20:54
przez Adrian POL-484
30% czego ? Oleju ?

Re: Gotowe paliwo do Offshore'ow 3.0 i 3.5 - co wybrac?

PostNapisane: 03 kwi 2015, 21:12
przez D-7
15% Rizinus + 20% Nitromethan + 65% Methanol

Re: Gotowe paliwo do Offshore'ow 3.0 i 3.5 - co wybrac?

PostNapisane: 03 kwi 2015, 22:01
przez adamc
12% oleju syntetycznego, 3% rycyny, 20% nitra, 65% metanolu = bardzo czysta praca silnika bez nagarow.

Re: Gotowe paliwo do Offshore'ow 3.0 i 3.5 - co wybrac?

PostNapisane: 05 kwi 2015, 21:13
przez RGrzybowski
Paliwo coptamix ma w sobie olej klotz heliglow, który z kolei jest mieszaniną syntetyka i rycynowego. Czyli teoretycznie sprawę obu olejów masz załatwioną. W zawartość nitra nie wnikam bo to sprawa indywidualna ale jeśli ma go być 30% to chyba lepiej dać tego oleju z 18% (20% to trochę za dużo).
Czyli musiałbyś kupione coptamix 30% dopełnić metanolem i nitrem żeby zmniejszyć zawartość oleju: do 5 litrów tej copty dolej 390 ml metanolu i 170 ml nitra i otrzymasz super paliwo :) pytanie tylko czy to się opłaca.
Ja produkowałem rok temu rekreacyjne paliwko: 15% nitro, mieszanina EDL i klotz 10%, rycynowy 6% i takie coś kosztowało około 16 zł za litr. Czyli wychodzi nieco ponad dwie dychy za litr przy 30% nitro.

Re: Gotowe paliwo do Offshore'ow 3.0 i 3.5 - co wybrac?

PostNapisane: 07 kwi 2015, 19:59
przez Tummi
Dziekuje za porady. Dziwi mnie, ze nikt nie polecil 50% nitro, jak wyczytalem na amerykanskim forum ;) W sumie chlopaki trzymaja sie instrukcji ("30-65%" nitro) ;)

Coptamixa wybralem wlasnie ze wzgledu na ten "heliglow". Mieszalem paliwo w poprzednich sezonach i jakos roznie to wychodzilo, wlacznie z posypaniem sie swiecy do cylindra :/ Wtedy kilka moich bledow sie na siebie nalozylo. Stosujac gotowe paliwo wyeliminowalbym jedna zmienna, czyli mniej miejsc na popelnienie bledu.


Chcialbym dopytac o ta uwage "20% to trochę za dużo". Czy 2% faktycznie powoduje taka roznice? Kierowalem sie dotad logika, ze wiecej oleju, to lepsze smarowanie, czyli dluzsza zywotnosc. Ubytek kilku procent wydajnosci i wieksze dymienie jest dla mnie akceptowalne. Ale moze chodzi o cos innego? Z powodu dosyc niskiej (w moim odczuciu) zawartosci oleju odrzucilem m.in. paliwo Rapicon 30% Boat. Zawiera "tylko" 16% oleju syntetycznego. Z drugiej strony jest (marketingowo :D) dedykowane do lodek.

Koszt Coptamixa 30% to ~30zl/litr, Rapicona podobnie. Do tej pory 5l wystarczalo mi na sezon, wiec oszczednosci bylyby raczej niewielkie.

Pzdr.
T.

Re: Gotowe paliwo do Offshore'ow 3.0 i 3.5 - co wybrac?

PostNapisane: 07 kwi 2015, 20:20
przez Maruś
Witam
Znałem kiedyś Gościa który robił testy na olejach zależnie od ich lepkości i sprawdzał na hamowni osiągi i czy jeszcze przeżyje silnik. Ale nazywał sie Rachwał i robił to w ultra wysilonych silnikach i dla ultra osiągów. Nam w większości zależy też by maksymalnie wydłużyć żywotność silnika. Nie słyszałem by ktoś robił testy laboratoryjne ale z ogólnego laboratorium (naszych zawodów) wyłania sie obraz 14-18% oleju. Olej to najczęściej jest to mieszanka syntetyka i rycyny lub sam syntetyk. Bardzo często o proporcji mieszanki tych olejów decyduje aspekt ekonomiczny. Kiedyś mi podpowiedziano 16% oleju i do tej pory tak daje. Jeżeli da się 20% to dla silnika chyba nie jest gorzej ale dla zawodnika na pewno. Łódka po prostu jest strasznie upaprana.

Mamy inny problem. W grudniu kupiłem ostatnie 2,5l nitra Modeltechniksa jakie znalazłem. Czy ktoś ma jakiś pomysł czy rozwiązanie. Nie mówcie tylko że będziemy pływać na gotowych paliwach.

Re: Gotowe paliwo do Offshore'ow 3.0 i 3.5 - co wybrac?

PostNapisane: 07 kwi 2015, 21:08
przez Adrian POL-484
Gotowe paliwa są kiepskiej jakości i nie nadają się do wyczynu, nigdy nie wiadomo co jest w środku. Natomiast jeżeli chodzi o olej, lanie go w większej ilości niż 16-18% dla silnika nie ma żadnej różnicy. Spadku mocy praktycznie nie widać, jednak rura już tak długo nie pożyje jak byśmy chcieli. A zatkana rura w najlepszym wypadku spowoduje że okrecik nie popłynie a, w najgorszym że, dystrybutor części do naszego motorka zarobi.
Mareczku a gdzie byłeś w zeszłym roku jak wszyscy mówili że trzeba nitro kupować bo od stycznia nie będzie ?

Re: Gotowe paliwo do Offshore'ow 3.0 i 3.5 - co wybrac?

PostNapisane: 07 kwi 2015, 22:04
przez Tummi
Dzieki za wyjasnienia.
Zastanawia mnie, dlaczego lodka mialaby byc upaprana olejem? Staram sie tak pasowac silnik-kolektor-rure, zeby nie miec nieszczelnosci. Modele maja koniec rury wyzej niz silnik - czy olej cieknie z koncowki rury w kierunku silnika? Ja mam rure poziomo, wylot za rufa przez silikonowy lacznik i moze stad brak takiego problemu ;)

Chyba wezme tego Rapicona "dedykowanego" dla lodek - do nauki wystarczy.

T.