silnik do std

Re: silnik do std

Postprzez Krzysiek 1965 » 05 mar 2014, 20:11

Witam ponownie,

Chciałbym Serdecznie przeprosić :oops: Pana Jana Sewerniaka z Wrocławia, iż zapomniałem o poleceniu jego wspaniałej łódeczki AJAX
Jest to model bardzo ładnie spisujący się na wodzie osiągający kolejne sukcesy.

Pozdrawiam i zapraszam do zakupu.
Krzysiek 1965
 
Posty: 30
Dołączył(a): 03 lut 2013, 16:46

Re: silnik do std

Postprzez Zskrzypiec » 05 mar 2014, 20:38

Witam .Myślę że klasa STD w takiej konwencji jeszcze przez jakiś czas będzie funkcjonowała i chyba jest nie ma potrzeby robić dzisiaj jakiś obostrzeń jeśli chodzi o stronę techniczną.Co innego ilość startujących zawodników .Przeanalizowałem ostatnie dwa lata i wychodzi na to że o ile juniorów przybywa /i to cieszy/ to nazwisk w grupie ,,old boy'' ubywa i od lat są to ci sami zawodnicy.Pewnie narażę się niektórym z kolegów moim pomysłem ale zamierzam w najbliższym czasie zgłosić na spotkaniu Zarządu propozycję połączenia obu grup jun.-senior jako jedną grupę startową.Młodzi niech się uczą pływania wśród większej ilości łódek a ,, starzy'' niech uważają nikt nie mówił że ma być łatwo.Jak ktoś wcześniej zauważył start trzech łódek
w grupie junior jest nawet dla nich samych mało atrakcyjne i niczego ich nie uczy. Ranking i punkty pozostały by na dotychczasowych zasadach.Zmiana ta daje dodatkowy zysk w postaci zaoszczędzonego czasu startowego co przy obecnym bardzo napiętym grafiku startów wydaje się być ważne.
Oczekuje na wszelkie opinie
Pozdrawiam
Zbyszek S
Zbyszek POL 438F
_________________________________
Częstochowski Klub Modelarski
Zskrzypiec
 
Posty: 343
Dołączył(a): 05 lis 2012, 22:09

Re: silnik do std

Postprzez RGrzybowski » 05 mar 2014, 22:07

Powinien się też podnieść poziom zawodów w tej klasie bo jakby nie liczyć zanosi się w takim układzie na dwie grupy eliminacyjne. Zgodnie z regulaminem rozgrywek eliminacje 2x15 minut i 20 minut finał. A jaki to prestiż być w finale STD :twisted:
R. Grzybowski
____________________________________
Wrzesiński Klub Sportów Modelarskich "IKAR"
RGrzybowski
 
Posty: 218
Dołączył(a): 06 lut 2013, 10:01
Lokalizacja: Września

Re: silnik do std

Postprzez krzysiek » 06 mar 2014, 8:58

w założeniu klasa standart miała uczyc plywac i byc pierwszym kontaktem , tanim, z klasami FSR
te założenia nie bardzo sprawdziły sie w rzeczywistości, a to podwaza sens istnienia klasy

-finansowo std kosztuje tylko minimalnie mniej jak /wartość nieistotna/ jak przyzwoita V3.5 na której można wejsc na pudło
a w przypadku używanej /dobrej/ kosztuje tyle samo
-zawodnicy nie odchodzą z klas std, klasa nie jest traktowana jako "przedszkole" dla innych klas. Medaliści z poprzedniego roku powinni odchodzic do innych klas
-budowanie klasy std, potem przesiadka na wyższą klasę jest bez sensu z punktu finansowego
-rolę klasy std może pełnic tez klasy ofshore ze wzgledu na niskie ceny łodek /w zasadzie te same co std/ i łatwą trase

Std miałyby sens, gdyby wszyscy plywali na jednym typie silnika i kadluba, a najlepiej gdyby taką łodkę gotową lub w wersji kit mozna było kupic w sklepie lub internecie. Tak jest w autkach, tam można za parę stów kupic gotowe autko i wystartowac w zawodach,
W ten sposób propaguje sie starty i rozwój dyscypliny. Podobnie gotowe zestawy kupuje sie w latających i nawet jeśli nie zawsze nimi wystartują w zawodach to za chwilę zapragną czegoś wiecej.
Budowanie łodki z drewna to "dziwadło"...jesli Ajaks jest tak dobry jak piszecie to powinna powstac werja laminatowa dla wszystkich, drewno może pozostac dla zapaleńców i emerytów. Czasu dłubania w drewnie minęły, teraz kupuje się gotowe. Nie liczcie na to ,że młodzież zacznie dlubac pól roku łodkę i dpiero wystartuje. Nowe pokolenie mysli inaczej, czeka na gotowce.
Zresztą gdzie dłubac, jest raptem kilka modelarni. W obecnej chwili, jesli ktoś nie ma dostępu do modelarni lub znajomego FSR-rowca to nie zbuduje łodki, musi kupic ...
Tylko unifikacja, dostępnosc w sklepie lub internecie, odchodzenie mistrzów i plywanie w licznej grupie może spełnic założenia tej klasy
taraz jest bezsensu
wiem ,że to co napisałem to prawie utopia, ale gdzie indziej wyszło
dobrym pomysłem jest połaczenie klas std junior i senior lub nawet std junior i std V3.5 ze wzgledu na licznbę zawodników
krzysiek
 
Posty: 131
Dołączył(a): 14 sty 2013, 23:04

Re: silnik do std

Postprzez tomostr » 06 mar 2014, 13:17

Witam, moje zdanie jest dokładnie takie same jak Krzyśka.
STD dla juniora to tylko strata czasu i pieniędzy (a wiem co piszę bo 4 lata się w to bawiliśmy).
Moim zdaniem powinno się połączyć biegi V3,5 i STD (junior), klasyfikować wszystkich w V3,5 i jednocześnie osobno w STD. Wówczas przejście z STD do V byłoby możliwe nawet w trakcie sezonu a i może juniorki by się czegoś nauczyły. Pływanie 20minut w 2-3 osobowym składzie to kompletny bezsens, tylko strata czasu na zawodach. /tomek
Pozdrawiam Tomasz Ostrowski
tomostr
 
Posty: 143
Dołączył(a): 12 mar 2013, 10:40

Re: silnik do std

Postprzez RGrzybowski » 06 mar 2014, 14:14

tomostr napisał(a):Moim zdaniem powinno się połączyć biegi V3,5 i STD (junior), klasyfikować wszystkich w V3,5 i jednocześnie osobno w STD. Wówczas przejście z STD do V byłoby możliwe nawet w trakcie sezonu a i może juniorki by się czegoś nauczyły. Pływanie 20minut w 2-3 osobowym składzie to kompletny bezsens, tylko strata czasu na zawodach. /tomek


a ile miałby trwać wspólny bieg? bo w sytuacji gdyby były jakimś cudem 2 grupy to w std eliminacja trwa 15 minut, co z kolei jest niedopuszczalne w V. No i jak ma się finał 20 minut w STD do 30 minut w V?
R. Grzybowski
____________________________________
Wrzesiński Klub Sportów Modelarskich "IKAR"
RGrzybowski
 
Posty: 218
Dołączył(a): 06 lut 2013, 10:01
Lokalizacja: Września

Re: silnik do std

Postprzez tomostr » 06 mar 2014, 14:53

RGrzybowski napisał(a):
tomostr napisał(a):Moim zdaniem powinno się połączyć biegi V3,5 i STD (junior), klasyfikować wszystkich w V3,5 i jednocześnie osobno w STD. Wówczas przejście z STD do V byłoby możliwe nawet w trakcie sezonu a i może juniorki by się czegoś nauczyły. Pływanie 20minut w 2-3 osobowym składzie to kompletny bezsens, tylko strata czasu na zawodach. /tomek


a ile miałby trwać wspólny bieg? bo w sytuacji gdyby były jakimś cudem 2 grupy to w std eliminacja trwa 15 minut, co z kolei jest niedopuszczalne w V. No i jak ma się finał 20 minut w STD do 30 minut w V?

w ubiegłym sezonie v3,5junior pływali po 20min, STD też po 20minut. tu i tam po 3max 4 zawodników.
Póki co to 12 juniorów (razem 3,5) to raczej nie nazbiera się
Pozdrawiam Tomasz Ostrowski
tomostr
 
Posty: 143
Dołączył(a): 12 mar 2013, 10:40

Re: silnik do std

Postprzez Zskrzypiec » 06 mar 2014, 16:47

Jest sporo racji w tym co piszecie ale skoro niektórzy z nas upodobali sobie te STD-owe maleństwa niech się bawią dalej skoro sprawia im to przyjemność /a chyba o to chodzi/.Co do połączenia junior STD z V-3,5 junior tu mam spore wątpliwości.Pływalność STD i V-ki jest nieporównywalna.
V-ka robi taką falę że o pływaniu std można zapomnieć. Z drugiej strony jak by się czuli nasi juniorzy Mistrzowie Świata gdyby zestawić ich w jednym biegu ze STD :? Sezon tuż tuż i coś trzeba zrobić aby jak najlepiej wykorzystać czas w trakcie zawodów a pomost nie świecił pustkami w czasie biegu.
Zbyszek S
Zbyszek POL 438F
_________________________________
Częstochowski Klub Modelarski
Zskrzypiec
 
Posty: 343
Dołączył(a): 05 lis 2012, 22:09

Re: silnik do std

Postprzez RGrzybowski » 06 mar 2014, 21:09

Połączyć juniorów z seniorami w obu klasach. A klas rzeczywiście lepiej nie mieszać ze sobą.
R. Grzybowski
____________________________________
Wrzesiński Klub Sportów Modelarskich "IKAR"
RGrzybowski
 
Posty: 218
Dołączył(a): 06 lut 2013, 10:01
Lokalizacja: Września

Re: silnik do std

Postprzez wiwaldi » 13 mar 2014, 12:23

Absolutnie jestem na dzień dzisiejszy przeciwny jakim kolwiek zmianom w klasie standart . Było od samego początku wprowadzić tylko asp i było by ok. cała Cz-wa zaczynała na nich, dzisiaj na wszelkie zmiany jest za póżno , zresztą przeciwnicy tej klasy popatrzcie uczciwie kto w ostatnim okresie wszedł do klas sportowych większość to koledzy ze standartów . Zawodników którzy odrazu weszli do klas sportowych można policzyć na palcach jednej ręki. Ta klasa daje możliwość zapoznania się z tajnikami dobrze pojętej sportowej rywalizacji tak dla juniorów jak i seniorów.
Chcecie żeby sportowe klasy się rozwijały postarajcie się sami o nowych zawodników którzy przyjdą rywalizować z Wami pomijając klasę standart.

Pozdrawiam Waldek
wiwaldi
 

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mechanika Ogólna

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość