pojemność 27ccm

Re: pojemność 27ccm

Postprzez tomostr » 19 maja 2013, 21:27

Adam, V27 jest klasą rozgrywaną wg. regulaminu NAVIGA i tyle. W3,5STD to możemy sobie cos zmieniać.
Jeżeli ktoś chciałby dopuścić ten wał to zrobili by klasę V27,5 a póki co jest to 27.
a z cmb Krzyśka pewno jest wszystko ok, cmb to nie są amatorzy chociaż wpadki się im zdarzają jak wszystkim zresztą. tomek
Pozdrawiam Tomasz Ostrowski
tomostr
 
Posty: 143
Dołączył(a): 12 mar 2013, 10:40

Re: pojemność 27ccm

Postprzez mountain454 » 20 maja 2013, 5:34

Oczywiście jestem za pomiarami. Dotyczy to wszystkich klas 27. Za ewentualnie większą pojemność odpowiada właściciel silnika a nie jego producent. Były wpadki producentów ale winę zawsze ponosi zawodnik. S.G.
S.G.
mountain454
 
Posty: 392
Dołączył(a): 16 sty 2013, 17:49

Re: pojemność 27ccm

Postprzez AdamM » 21 maja 2013, 7:39

jest jeszcze problem kosztów zawodnika tych pomiarów bo np zdjęcie cylindra w moim silniku wiąże się z wymianą uszczelki pod tym że. pal licho gumową (~1 $) ale miedziana to juz kilka zielonych, no chyba że znajde miejsce gdzie będę mógł ją wygrzać.
Adam Matysiak
POL-593
AdamM
 
Posty: 415
Dołączył(a): 14 sty 2013, 23:19
Lokalizacja: Tychy

Re: pojemność 27ccm

Postprzez mountain454 » 21 maja 2013, 18:28

A co Ci się Adaś stanie z miedzianą uszczelką? Nie przyklei się przecie. A w ogóle to kto nie ma miedzi to cicho siedzi. :P S.G.
S.G.
mountain454
 
Posty: 392
Dołączył(a): 16 sty 2013, 17:49

Re: pojemność 27ccm

Postprzez Adrian POL-484 » 22 maja 2013, 21:55

adamc napisał(a):Adrian, masz racje. Tak byly interpretowane przepisy w roku 2010. Mam nawet to wydanie z tamtego roku.
Ale wszystko sie zmienia, i to co wiem na dzien dzisiejszy to jest zakaz uzywania jakichkolwiek dodatkow do benzyny oprocz oleju.


Poniżej odpowiedź lidera sekcji FSR V Iana Folksona w sprawie stosowania nitrometanu w klasie V 27

"Hi Adrian

If you mean Nitromethane with methanol it is not allowed. the fuel must be petrol based but if you added Nitro to petrol I cannot see anything in the rules to stop it.

3.3.2. Fuel

(1) Free fuel is allowed except in the FSR 27 cc and 35 cc class.

(2) Fuel in the FSR 27 cc and 35 cc class must be a petrol-oil mixture. Petrol can be
of any octane level.
The use of Methanol mixtures is prohibited.

Regards Ian"
Pozdrawiam
Adrian Tworuszka
Tychy
POL-484F
Adrian POL-484
 
Posty: 410
Dołączył(a): 21 sty 2013, 22:43

Re: pojemność 27ccm

Postprzez Maruś » 22 maja 2013, 23:07

Witam
Prostym zestawem ale bardzo dokładnym dokonałem pomiaru.
pomiar skoku.jpg

Znalazłem dolny martwy punkt i wyzerowałem sówmiarkę. Potem nie dotykając jej kręciłem wałem a tłok wypychał suwak.
Dokonałem 5 pomiarów i wszystkie wyszły identycznie. Jakikolwiek błąd czy niedokładność przy ustalaniu punktów może tylko zmieniać skok na minus , nigdy go nie powiększy.
Na zdjęciu wynik, zawsze taki sam pomimo demontażu i ponownego złożenia zestawu.
pomiar skoku 1.jpg
Pozdrawiam
Marek Zelech
[size=120]
marekz62@o2.pl
Maruś
 
Posty: 612
Dołączył(a): 06 sty 2013, 11:34
Lokalizacja: Kraków

Re: pojemność 27ccm

Postprzez mountain454 » 23 maja 2013, 6:28

Przy założeniu że cylinder ma średnicę nominalną 34mm to daje wynik 27,278 czyli ździebko za dużo. Myślę że warto jest mierzyć dla świętego spokoju. Bo na poważnych zawodach nie będzie żadnej dyskusji. S.G.
S.G.
mountain454
 
Posty: 392
Dołączył(a): 16 sty 2013, 17:49

Re: pojemność 27ccm

Postprzez tomostr » 23 maja 2013, 13:21

A mnie wyszło 27.2920835 :D
Pozdrawiam Tomasz Ostrowski
tomostr
 
Posty: 143
Dołączył(a): 12 mar 2013, 10:40

Re: pojemność 27ccm

Postprzez AdamM » 23 maja 2013, 14:54

no to jezdzicie w 35 a nie w 27 :)
zrobi sie troche luzu bo na slepi juz jest nas (w 27) 2 razy więcej niz w 15
Adam Matysiak
POL-593
AdamM
 
Posty: 415
Dołączył(a): 14 sty 2013, 23:19
Lokalizacja: Tychy

Re: pojemność 27ccm

Postprzez adamc » 23 maja 2013, 17:13

Czesc Adrian,
w przetlumaczeniu regul wynika ze paliwo musi byc mieszanka benzynowo-olejowa.
Na tej zasadzie plywa sie w Niemczech.
Oczywiscie ze mozna interpretowac ta regule i z innej strony, a mianowicie co nie jest zakazane to jest pozwolone.
Wtedy regula powinna byc napisana, " paliwo moze byc mieszanka benzynowo-olejowa z dodatkami oprocz metanolu.
Wydaje mi sie, ze bedzie trzeba porozmawiac z P. Schaftem aby nie doszlo do nieporozumien.
Jak juz pisalem, w Niemczech zastosowano regule "MUSI byc mieszanka benzynowa-olejowa".
Adam Cienciala
adamc
 
Posty: 124
Dołączył(a): 09 lut 2013, 18:50

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mechanika Ogólna

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości