Strona 1 z 15

FSR-O15

PostNapisane: 15 sty 2013, 0:01
przez traksio
Na wstępie chce przywitać Kolegów modelarzy. Jako że jest to forum oficjalne postanowiłem tutaj opisać budowę mojego stateczka oraz mam nadzieje na Koleżeńską pomoc bardziej doświadczonych modelarzy.
A więc zacznę od tego że posiadam kadłub od mistrza Dave Marlesa Sigma 51 v3
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

W dniu dzisiejszym wywierciłem otwór na rufie.
Obrazek

W dniu jutrzejszym chce przykręcić strut i przymierzyć ster.

Pozdrawiam Tomasz Traks

Re: FSR-O15

PostNapisane: 15 sty 2013, 13:34
przez traksio
Jako że nie można edytować wcześniejszej wypowiedzi,muszę napisać kolejnego posta.
Po konsultacji postanowiłem obniżyć jeszcze otwór na rufie i zmniejszyć minimalnie przesunięcie.
Obrazek
Obrazek
Pozdrawiam T.T

Re: FSR-O15

PostNapisane: 15 sty 2013, 22:56
przez Maruś
Witaj Tomek.
Bardzo się cieszę że robisz stateczek i do tego chcesz się podzielić na forum. Napisz coś więcej jakie będzie wyposażenie.
Jeżeli będziesz potrzebował pomocy to napisz tutaj a na pewno ktoś odpowie.
Marek

Re: FSR-O15

PostNapisane: 15 sty 2013, 23:13
przez traksio
Maruś napisał(a):Witaj Tomek.
Bardzo się cieszę że robisz stateczek i do tego chcesz się podzielić na forum. Napisz coś więcej jakie będzie wyposażenie.
Jeżeli będziesz potrzebował pomocy to napisz tutaj a na pewno ktoś odpowie.
Marek


Witam serdecznie.Kadłub wyposażony będzie w silnik CMB RS91. tuningowana rure rezonansowa,serw jeszcze nie dobrałem,strut 105mm,ster 145mm od rufy do początku płetwy,płetwy boczne 90x50mm oraz klapy trymujące 76mm X 49mm. Pakiety zasilające jeszcze nie wybrane i to by było na tyle ;)

Pozdrawiam Tomek .T

Re: FSR-O15

PostNapisane: 20 sty 2013, 11:14
przez traksio
Przez weekend dopasowałem wał i przykręciłem silniczek,narazie na gumki 15mm bo nie mam 20mm ale już jutro będą szły do mnie.
Obrazek
Obrazek
Pozdrawiam Tomek

Re: FSR-O15

PostNapisane: 24 sty 2013, 8:45
przez traksio
Prace idą do przodu. Przykręciłem strut ,przykleiłem pochwę wału narazie na zwykły klej bo czekam na żywice z której powstał model. Zamontowałem zamki w pokrywę i to by było na tyle teraz muszę czekać na jeszcze kilka fantów ;)
Obrazek
Obrazek
Pozdrawiam Tomek

Re: FSR-O15

PostNapisane: 24 sty 2013, 12:29
przez Maruś
Meniu.
Pokaż Tomkowi na stronie Marlesa, tylko dokładnie gdzie bo ja nie znalazłem, przestawienie wału z osi by zneutralizować moment obrotowy silnika i nie dokładać potem wyważeń na burtę.

Re: FSR-O15

PostNapisane: 24 sty 2013, 13:03
przez meniu
Witam,

Tomku tutaj Marles zaleca przesunięcie wału http://www.prestwich.ndirect.co.uk/sigm ... ctions.htm
Jest to dla pojemnośći silnika 25CC.

Meniu

Re: FSR-O15

PostNapisane: 24 sty 2013, 13:29
przez traksio
Maruś napisał(a):Meniu.
Pokaż Tomkowi na stronie Marlesa, tylko dokładnie gdzie bo ja nie znalazłem, przestawienie wału z osi by zneutralizować moment obrotowy silnika i nie dokładać potem wyważeń na burtę.


Witam ,wiem wiem o tych wymiarach pytałem DM o dane do CMB to powiedzial ze mam robic jak tutaj napisane do 25cc.
meniu napisał(a):Witam,

Tomku tutaj Marles zaleca przesunięcie wału http://www.prestwich.ndirect.co.uk/sigm ... ctions.htm
Jest to dla pojemnośći silnika 25CC.

Meniu


Witam ponownie, zalecane przesuniecie 2-3mm na sterburtę czyli w prawo, ja zrobiłem 2mm przesunięcia tylko.Strut również zamontowałem przesunięty o 2mm w prawo.

Pozdrawiam Tomek

Re: FSR-O15

PostNapisane: 24 sty 2013, 18:17
przez krzysiek
Meniu , nie ma pewników w ofshorach :)
u mnie przesunięcie jest wieksze, miałem je w 3.5 i 7.5 a wał miałem/mam posadowiony chyba najwyżej w Europie. Wszystko jest kwestia spasowania poszczególnych elementów w jedną całość.
Tomek robi kadłub Marlesa i jego uwagi-wymiary dotyczące budowy sa obarczone najmniejszym ryzykiem.

Kolega buduje topową łódkę, konkurencja się zbroji, a Wojtek nic....moze sen zimowy..
Stasiek to przynajmniej żałuje /widze to w jego oczach/,że o15 rośnie w silę i nie będziemy musieli żebrać aby nas 027 przytuliło.