FSR-O15

Re: FSR-O15

Postprzez meniu » 03 lut 2013, 23:55

Podobno bardzo ważne w offach jest jak najniżej środek ciężkośći i balans łódki.

Meniu
FSR E-3,5 V-15, O-3,5 PL-446F
V3,5/ALPHA/IKARUS2/CMB-VALVOLA-GREEN-RED-BLUE/TUNING MENIU/TARANIS
V15/POTENZA/CMB-RS/NO TUNING/TARANIS

Obrazek
****MISTRZ POLSKI****
1995/1996/1997/2000/2004/2005/2006/2007/2008/2009/2010/2011/2012
meniu
 
Posty: 506
Dołączył(a): 14 sty 2013, 21:57
Lokalizacja: Konin/Poznań

Re: FSR-O15

Postprzez traksio » 04 lut 2013, 11:07

meniu napisał(a):Podobno bardzo ważne w offach jest jak najniżej środek ciężkośći i balans łódki.

Meniu


Dlatego nie mam jeszcze zaprojektowanego układu paliwowego, zbiorniczek wyrównawczy mam, mam też dwie litrowe butelki ale chyba z nich zrezygnuję i wykombinuje jakieś inne zbiorniki.

Pozdrawiam Tomek POL-545
Obrazek
MISTRZ POLSKI 2013 FSR-O15
traksio
 
Posty: 186
Dołączył(a): 14 sty 2013, 23:40

Re: FSR-O15

Postprzez krzysiek » 04 lut 2013, 12:11

ja zawsze mam wręgi z przodu a i radio mam nie w boxach tylko w formie na stałe zabudowanego przedzialu - to ladnie usztywnia kadłub
zbiornik metalowy tak posadowiony jest super, ale ja przez kilka lat stosowania nabralem do zbiornikow metalowych awersji, po dzwonach zawsze cos sie rozszczelniało i co jakiś czas od drgań
krzysiek
 
Posty: 131
Dołączył(a): 14 sty 2013, 23:04

Re: FSR-O15

Postprzez meniu » 04 lut 2013, 13:09

Krzysiek,

Mój zbiornik metalowy wytrzymał w Stromie 8 lat, jedyną awarię miał taką, że rurka pobierająca paliwo w środku pękła. Tak zawsze był szczelny.

Meniu
FSR E-3,5 V-15, O-3,5 PL-446F
V3,5/ALPHA/IKARUS2/CMB-VALVOLA-GREEN-RED-BLUE/TUNING MENIU/TARANIS
V15/POTENZA/CMB-RS/NO TUNING/TARANIS

Obrazek
****MISTRZ POLSKI****
1995/1996/1997/2000/2004/2005/2006/2007/2008/2009/2010/2011/2012
meniu
 
Posty: 506
Dołączył(a): 14 sty 2013, 21:57
Lokalizacja: Konin/Poznań

Re: FSR-O15

Postprzez traksio » 04 lut 2013, 14:44

Jako że w instrukcji do Sigmy jest napisane aby zbiornik paliwa ma być umieszczony po prawej stronie silnika pomiędzy radioboxem a silnikiem.
Postanowiłem zrobić zbiorniki o takim kształcie:
Obrazek

Zbiornik prostokątny pójdzie pomiędzy sklejki "jaskółki" a radio box a silnik,jest dość niski żeby górą mogła iść rura i bowdeny do sterowania gaźnikiem i WR pojemność 0.86l
A ten drugi pójdzie wg instrukcji po prawej stronie silnika pomiędzy silnik a radio-box pojemność około1.2l

Razem wyjdzie potrzebne mi około 2l

Pozdrawiam Tomek POL-545
Obrazek
MISTRZ POLSKI 2013 FSR-O15
traksio
 
Posty: 186
Dołączył(a): 14 sty 2013, 23:40

Re: FSR-O15

Postprzez Maruś » 04 lut 2013, 22:41

Dawniej stosowało się przednie wręgi w O ale teraz najczęściej jest zapełnione to miejsce pianką (z rur do pływania dla dzieci) jak na tym zamieszczonym powyżej zdjęciu zbiornika. Mechanicznie nie ma żadnego wskazania by ją wklejać.
Gdyby nie wręgi wzdłużne to zbiornik by się znalazł.
Pozdrawiam
Marek Zelech
[size=120]
marekz62@o2.pl
Maruś
 
Posty: 612
Dołączył(a): 06 sty 2013, 11:34
Lokalizacja: Kraków

Re: FSR-O15

Postprzez traksio » 04 lut 2013, 22:48

Maruś napisał(a):Dawniej stosowało się przednie wręgi w O ale teraz najczęściej jest zapełnione to miejsce pianką (z rur do pływania dla dzieci) jak na tym zamieszczonym powyżej zdjęciu zbiornika. Mechanicznie nie ma żadnego wskazania by ją wklejać.
Gdyby nie wręgi wzdłużne to zbiornik by się znalazł.


Też mi się wydaje że wręga z przodu jest zbędna , ten kadłub jest bardzo sztywny waży 3kg :shock:
DM też nie robił wręgi. Zastanawiam czy system ze zbiornikami się sprawdzi boję się aby czy dobrze robię dla balansu dając tylko zbiornik z prawej strony silnika.Ale niby tak jest w instrukcji. Bo ten pomiędzy listewkami to będzie w środku ciężkości chyba.
Proszę poradźcie początkującemu.

Pozdrawiam Tomek POL-545
Obrazek
MISTRZ POLSKI 2013 FSR-O15
traksio
 
Posty: 186
Dołączył(a): 14 sty 2013, 23:40

Re: FSR-O15

Postprzez meniu » 04 lut 2013, 22:56

Kolego,
Z tego co wiem to teraz mają po 2 zbiorniki, jeden pomiędzy silnikiem a radiem, i drugi. Najpierw jest wypróżniany zbiornik środkowy, potem drugi.

Meniu
FSR E-3,5 V-15, O-3,5 PL-446F
V3,5/ALPHA/IKARUS2/CMB-VALVOLA-GREEN-RED-BLUE/TUNING MENIU/TARANIS
V15/POTENZA/CMB-RS/NO TUNING/TARANIS

Obrazek
****MISTRZ POLSKI****
1995/1996/1997/2000/2004/2005/2006/2007/2008/2009/2010/2011/2012
meniu
 
Posty: 506
Dołączył(a): 14 sty 2013, 21:57
Lokalizacja: Konin/Poznań

Re: FSR-O15

Postprzez Adrian POL-484 » 04 lut 2013, 23:01

Ja patrzyłem na MŚ to było tyle rozwiązań co modeli, zastanawiam się tylko dlaczego zbiornik ma być na prawej burcie skoro moment będzie podnosił lewą ??
Pozdrawiam
Adrian Tworuszka
Tychy
POL-484F
Adrian POL-484
 
Posty: 410
Dołączył(a): 21 sty 2013, 22:43

Re: FSR-O15

Postprzez meniu » 04 lut 2013, 23:05

Adrian POL-484 napisał(a):Ja patrzyłem na MŚ to było tyle rozwiązań co modeli, zastanawiam się tylko dlaczego zbiornik ma być na prawej burcie skoro moment będzie podnosił lewą ??


Adi moment jedno, łódki offy pływają na samej śrubie dlatego przesuwany jest wał w prawo aby nie dodawać ciężarków. Chodzi mi aby łódka pływała równo na prostej. Zbiornik na prawej burcie???? NIe mam pojęcia, może aby łatwiej kładła sie w prawym zakręcie? Z drugiej strony zmienia bardzo mocno balans łódki na prostej taki zbiornik.

Meniu
FSR E-3,5 V-15, O-3,5 PL-446F
V3,5/ALPHA/IKARUS2/CMB-VALVOLA-GREEN-RED-BLUE/TUNING MENIU/TARANIS
V15/POTENZA/CMB-RS/NO TUNING/TARANIS

Obrazek
****MISTRZ POLSKI****
1995/1996/1997/2000/2004/2005/2006/2007/2008/2009/2010/2011/2012
meniu
 
Posty: 506
Dołączył(a): 14 sty 2013, 21:57
Lokalizacja: Konin/Poznań

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Modele Klas Offshore

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości