Strona 7 z 11

Re: "kombinowanie" przy O15

PostNapisane: 17 lut 2013, 23:43
przez Maruś
Świetnie tylko u mnie rozstaw wiatraków jest 80 mm a wiatraki stosuję fi 57+. Zostaje mniej niż 23 mm. Dolicz jeszcze skręt steru i ugięcia na zakrętach. Nie da się tak. Ale przymierzałem ster od mojej O27 i jest szansa.

Re: "kombinowanie" przy O15

PostNapisane: 18 lut 2013, 1:10
przez Maruś
Coś tam podłubałem.
zalaminowanie układu napędowego.jpg

Wszystko zostało pokryte tkaniną. Między łożyskami przednimi i "belką" a wibroizolatorami na dole i na górze, widać grubiej nałożony laminat około 1,2 mm. Chciałem uzyskać w tym miejscu większą sztywność, by łoże i dławice nie zmieniały położenia względem siebie.

laminowaniw wzmocnienia dławic.jpg

Wzmocniłem też łączenie "połówek"

A tak wygląda mocowanie wibroizolatora w moim wydaniu.
laminowanie wibroizolatora 1.jpg



Najpierw wypełniam przestrzenie "papką" a potem doszlifowuje i daje płótno. Unikam w ten sposób pustych przestrzeni a jeżeli gdzieś jeszcze zostaje powietrze to na końcu po zastygnięciu laminatu szczykawką z igłą wtryskuję żywicę.

Re: "kombinowanie" przy O15

PostNapisane: 18 lut 2013, 23:38
przez Maruś
Wreszcie dopasowałem "pokład". Na razie sklejony kropelką i zalaminowany z jednej strony.
pokrywa.jpg


Aby mieć do czego przykręcać wyposażenie i aby uniknąć przesuwania się steru czy dławicy względem siebie w czasie pływania muszę mieć sztywną rufę. Wkleiłem sklejkę 2 mm na "papkę" a potem oszlifuje i zalaminuję. Wyjdzie bardzo sztywno i nie za ciężko.
pogrubienie rufy.jpg

Re: "kombinowanie" przy O15

PostNapisane: 24 lut 2013, 23:23
przez Zskrzypiec
Marek zobacz to .Nawet kolor pasuje :D może reszta też.
Zbigniew S.

Re: "kombinowanie" przy O15

PostNapisane: 26 lut 2013, 22:29
przez Maruś
Potrzebowałem to sobie zrobiłem.

zbiornik do O 2x7,5.jpg



340 mm szerokości i 155 długości. Pojemność 2,3l. Zamontowany prawie w ŚC
Kadłub jest tylko poszerzony o 80mm a dwa silniki piją jak smoki, dlatego zbiornik jest dokładnie dopasowany do przestrzeni wewnątrz. Zostanie zamontowany a przynajmniej włożony przed przyklejeniem pokładu, bez możliwości wyjęcia.

Re: "kombinowanie" przy O15

PostNapisane: 26 lut 2013, 22:45
przez Maruś
W tym modelu wszystko jest, jak ruski tor o h.., ale inne.


uchwyt rur.jpg


Główkowałem trochę nad popychaczami i mam problem. Nie wydaje mi się że dam rady płynnie regulować obroty motorków więc napęd gazu chce zrobić na jednym serwie i jednym popychaczu który pasuje mi ułożyć na środku. I tu rodzi się ten problem, gaźnik można odwrócić by dźwignie gazu były obok siebie, ale jak rozwiązać to, że aby dodać gazu jedna dźwignia musi iść do przodu a druga do tyłu.
Pytanie 1
Czy można odwracać gaźnik o 180 stopni w CMB RS 7,5 i czy silnik dalej będzie prawidłowo pracował.
Pytanie 2
Jakiś pomysł na połączenie dwóch dźwigni "między silnikami" z jednym popychaczem.

Re: "kombinowanie" przy O15

PostNapisane: 26 lut 2013, 23:18
przez Adrian POL-484
Obracać gaźnik można
Co do jednego cięgna wydaje mi się to zły pomysł

Re: "kombinowanie" przy O15

PostNapisane: 27 lut 2013, 13:47
przez Zedd
A myślałeś żeby zamontować dwa serwa wpięte w jedno gniazdo odbiornika?

Re: "kombinowanie" przy O15

PostNapisane: 27 lut 2013, 13:50
przez Zedd
Dwie dźwignie gazu pracujące na przemian możesz obsługiwać za pomocą orczyka dwuramiennego z ośka obrotu w środku.

Re: "kombinowanie" przy O15

PostNapisane: 27 lut 2013, 19:57
przez meniu
Zedd napisał(a):A myślałeś żeby zamontować dwa serwa wpięte w jedno gniazdo odbiornika?

Kolego co Ty piszesz? Tak robiono 20 lat temu...
Po to masz teraz mikser w każdym radio aby takich rzeczy nie robić.

Meniu