"kombinowanie" przy O15

Re: "kombinowanie" przy O15

Postprzez krzysiek » 27 sty 2013, 7:46

jak zrobisz ster płaski , też nie będzie skręcać
krzysiek
 
Posty: 131
Dołączył(a): 14 sty 2013, 23:04

Re: "kombinowanie" przy O15

Postprzez AdamM » 27 sty 2013, 20:46

Adam Matysiak
POL-593
AdamM
 
Posty: 415
Dołączył(a): 14 sty 2013, 23:19
Lokalizacja: Tychy

Re: "kombinowanie" przy O15

Postprzez Maruś » 27 sty 2013, 21:35

Adam od dłuższego czasu o tym myślę i nie tylko, ale problemem jest brak własnego w miarę dobrego parku maszynowego. W tym roku chcę sprawdzić idee dwóch napędów a za rok się zobaczy. Mam już doświadczenie z regulacją w pionie i dowiedziałem się że zagrożenia nie są w miejscach o których myślałem i w pewnych miejscach niepotrzebnie zastosowałem "za mocne" rozwiązania. Nie ma za bardzo na kim się wzorować więc idę małymi krokami.

Adrian POL-484 napisał(a):Jak zrobisz tak jak na foto to nie będzie skręcać
krzysiek napisał(a):jak zrobisz ster płaski , też nie będzie skręcać


Mam wiele problemów z wykonaniem "tradycyjnego" układu steru i muszę coś pokombinować. Dlatego proszę o rozszerzenie cytowanych wypowiedzi.
Mógłbym teoretycznie wykonać dwa stery po zewnątrz od wiatraków, ale jak się dowiem czemu nie może być ster bliżej, lub czemu nie cienki z blachy ale musi być trójkątny, może coś wymyślę żeby potem nie żałować i przerabiać.
Tak naprawdę to to zdjęcie ze sterem nie pokazuje wybranej przeze mnie pozycji steru, tylko w tym miejscu ster miał środek ciężkości i chciał wisieć do zdjęcia. :D . Tak naprawdę to płetwa steru zaczynała by się w miejscu kończenia czterech pionowych obudów, kilka centymetrów dalej niż na zdjęciu
Pozdrawiam
Marek Zelech
[size=120]
marekz62@o2.pl
Maruś
 
Posty: 612
Dołączył(a): 06 sty 2013, 11:34
Lokalizacja: Kraków

Re: "kombinowanie" przy O15

Postprzez Adrian POL-484 » 28 sty 2013, 1:08

Marek testowaliśmy u Wojtka w offie przez dwa lata różne rozwiązania i żadne się nie sprawdziło. Ster przed śrubą, łódka jest nerwowa i nie skręca albo zacina w zakręcie . Cofnięcie steru do tyłu rozwiązało wszystkie problemy.
Pozdrawiam
Adrian Tworuszka
Tychy
POL-484F
Adrian POL-484
 
Posty: 410
Dołączył(a): 21 sty 2013, 22:43

Re: "kombinowanie" przy O15

Postprzez traksio » 28 sty 2013, 8:41

Adrian POL-484 napisał(a):Marek testowaliśmy u Wojtka w offie przez dwa lata różne rozwiązania i żadne się nie sprawdziło. Ster przed śrubą, łódka jest nerwowa i nie skręca albo zacina w zakręcie . Cofnięcie steru do tyłu rozwiązało wszystkie problemy.


Też słyszałem że ster musi być kilka % za śrubą ,do tego im dalej tym bardziej stabilnie.U mnie śruba sie konczy na początku płetwy steru.
Obrazek
MISTRZ POLSKI 2013 FSR-O15
traksio
 
Posty: 186
Dołączył(a): 14 sty 2013, 23:40

Re: "kombinowanie" przy O15

Postprzez WOJTEK » 28 sty 2013, 9:09

Witam wszystkich kolegów
Marku rewelacyjny pomysł mi się bardzo podoba uważam że nie ma co iść utartą drogą trzeba kombinować coś innego niż wszyscy ai może to będzie to
Pozdrawiam
Wojtek Stelmaszyk
POL-598 może jeszcze kiedyś
WOJTEK
 
Posty: 12
Dołączył(a): 28 sty 2013, 8:58

Re: "kombinowanie" przy O15

Postprzez AdamM » 29 sty 2013, 23:56

słuszna uwaga Wojtku. słuszna.
Adam Matysiak
POL-593
AdamM
 
Posty: 415
Dołączył(a): 14 sty 2013, 23:19
Lokalizacja: Tychy

Re: "kombinowanie" przy O15

Postprzez Maruś » 06 lut 2013, 21:21

Jak nie spróbujesz to się nie dowiesz. Najłatwiej było mi wykonać taką wersję.

Ster propozycja 1.jpg


Jeżeli to rozwiązanie nie będzie działać to do tej belki dokręcę długie ramię i ster zamontuje między wiatrakami.

Układ steru wersja 1.jpg


Płetwa steru wykonana jest z blachy 2,5 podobnie jak we V-ałkach.

ster propozycja. 1.jpg



Czarna śruba mocująca płetwę steru do obudowy wykonana jest z gatunkowej stali i służy za zawias, a ta obok z przodu na razie ocynk będzie wykonana z aluminium i ma robić za bezpiecznik-zawleczę która się zerwie w czasie uderzenia w ster a ster się odkształci ale zapobiegnie większym uszkodzeniom.
Pozdrawiam
Marek Zelech
[size=120]
marekz62@o2.pl
Maruś
 
Posty: 612
Dołączył(a): 06 sty 2013, 11:34
Lokalizacja: Kraków

Re: "kombinowanie" przy O15

Postprzez Maruś » 06 lut 2013, 21:37

Potrzebuję dosyć duży przedział elektroniki i chciałem by był dopasowany do kadłuba. Nic nie znalazłem więc postanowiłem zrobić z laminatu.
Wykonałem takie kopyto i proszę o podpowiedz. Kopyto jest ze styroduru i pokryte szpachlą akrylową (do ścian), kąty ma ujemne, jest dosyć gładkie i potrzebuje wykonać jedną sztukę odbitki a na kopycie mi nie zależy. Przykleiłem do deski i napastowałem 2x.

kopyto na przedział elektroniki.jpg


Co dalej? Jaka tkanina, ile warstw żeby wyszło wystarczająco mocne, jak wykonać bo mi zawsze na rogach wszystko wstaje.
Pozdrawiam
Marek Zelech
[size=120]
marekz62@o2.pl
Maruś
 
Posty: 612
Dołączył(a): 06 sty 2013, 11:34
Lokalizacja: Kraków

Re: "kombinowanie" przy O15

Postprzez meniu » 06 lut 2013, 21:48

Widocznie za duże rogi masz :twisted:

Meniu
FSR E-3,5 V-15, O-3,5 PL-446F
V3,5/ALPHA/IKARUS2/CMB-VALVOLA-GREEN-RED-BLUE/TUNING MENIU/TARANIS
V15/POTENZA/CMB-RS/NO TUNING/TARANIS

Obrazek
****MISTRZ POLSKI****
1995/1996/1997/2000/2004/2005/2006/2007/2008/2009/2010/2011/2012
meniu
 
Posty: 505
Dołączył(a): 14 sty 2013, 21:57
Lokalizacja: Konin/Poznań

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Modele Klas Offshore

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość