Strona 1 z 1

Offshore informacje ogólne

PostNapisane: 12 sty 2013, 1:05
przez Maruś
Przepisy budowy i startu w klasach Offshore
.
.
IMG_1548.JPG

IMG_4783.JPG

IMG_7167.JPG

Re: Offshore informacje ogólne

PostNapisane: 12 sty 2013, 1:29
przez Maruś
Klasa Offshore jest stosunkowo młodą klasą w Polsce, lecz w ciągu ostatnich kilku lat widzimy znaczny wzrost ilości zawodników. Podobnie jak w innych klasach modelarstwa FSR rozróżniamy 5 podklas zróżnicowanych ze względu na pojemność skokową silnika. Są to silniki o pojemnościach 3.5cm3 ; 7.5cm3; 15cm3 zasilane paliwem wykonanym na bazie alkoholu metylowego, oraz silniki zasilane benzyną o pojemnościach 27 i 35cm3. W klasach Offshore silnik musi być zamontowany wewnątrz modelu ale napęd jest zewnętrzny, za modelem. Najczęściej stosuje się kadłuby w kształcie głębokiego V oraz katamarany.
Ze względu na bardzo dużą różnorodność kadłubów i wyposażenia nie wypracowano jeszcze ogólnych reguł dotyczących rozmieszczenia względem siebie elementów. Odległość od rufy do śruby napędowej (długość dławicy) wacha się od 10 do 20 % długości kadłuba, a ster umieszcza się obok śruby napędowej z prawej strony, gdyż modele na zawodach poruszają się po elipsie zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Bardzo ważną zasadą jest jednak ustawienie środka ciężkości około 25 do maksymalnie 30% odległości od rufy. Oś śruby napędowej umieszczona jest 2-5 mm nad powierzchnia wody i ten typ nazywamy napędem półzanurzonym.


bm 10.JPG