V27

Re: V27

Postprzez krzysiek » 05 lut 2013, 0:03

ja już drugą mam w polowie...
krzysiek
 
Posty: 131
Dołączył(a): 14 sty 2013, 23:04

Re: V27

Postprzez krzysiek » 05 lut 2013, 18:09

a i woda rozmarzła....
krzysiek
 
Posty: 131
Dołączył(a): 14 sty 2013, 23:04

Re: V27

Postprzez adamc » 09 lut 2013, 19:41

Aj, koledzy, koledzy. Z takimi informacjami i poradami to mozecie sie tylko bawic w modelarstwo.
Dlaczego chlodzicie glowice silnika? No bo pod nia zachodzi spalanie mieszanki, no i SILNIK sie grzeje. Tak, caly silnik sie grzeje.
Moze zauwazyliscie ze silnik w poczatkowej fazie biegu, treingu, "lepiej" chodzi niz pozniej, albo po wywrotce, przywoza wam model, odpalacie go (jezeli jest wszystko w porzadku) i model kilka kolek lepiej chodzi niz przed wywrotka?
To sa sprawy termiczne silnika. Dla przykladu w F1 bylo paliwo specjalnie chlodzone aby wieksza objetosc weszla do zbiornika paliwa.
I tu przechodzimy do chlodzenia loza silnika. Silnik siedzi lapami na tym lozu, i jest dodatkowo chlodzony od dolu. Malo tego, niektorzy zawodnicy chlodza dodatkowo pokrywy przednie lub tylne silnika. Celem jest chlodzenie mieszanki ktora wpierw leci przez karter, a pozniej kanalami pelniacymi, az do komory spalania, gdzie dopiero powinna sie rozprezyc. Mieszanka ktora rozpreza sie juz na dole w karterze, osiaga komore spalania o mniejszej objetosci, co powoduje mniejsza moc silnika.
Kazdy wyczynowy modelarz probuje wydusic z silnika jak najwiecej. I takie loze jest jednym z tych sposobow, jak otrzymac ciut wiecej z silnika.
Pozdrowienia
Adam Cienciala
adamc
 
Posty: 124
Dołączył(a): 09 lut 2013, 18:50

Re: V27

Postprzez meniu » 09 lut 2013, 22:32

adamc napisał(a):Aj, koledzy, koledzy. Z takimi informacjami i poradami to mozecie sie tylko bawic w modelarstwo.
Dlaczego chlodzicie glowice silnika? No bo pod nia zachodzi spalanie mieszanki, no i SILNIK sie grzeje. Tak, caly silnik sie grzeje.
Moze zauwazyliscie ze silnik w poczatkowej fazie biegu, treingu, "lepiej" chodzi niz pozniej, albo po wywrotce, przywoza wam model, odpalacie go (jezeli jest wszystko w porzadku) i model kilka kolek lepiej chodzi niz przed wywrotka?
To sa sprawy termiczne silnika. Dla przykladu w F1 bylo paliwo specjalnie chlodzone aby wieksza objetosc weszla do zbiornika paliwa.
I tu przechodzimy do chlodzenia loza silnika. Silnik siedzi lapami na tym lozu, i jest dodatkowo chlodzony od dolu. Malo tego, niektorzy zawodnicy chlodza dodatkowo pokrywy przednie lub tylne silnika. Celem jest chlodzenie mieszanki ktora wpierw leci przez karter, a pozniej kanalami pelniacymi, az do komory spalania, gdzie dopiero powinna sie rozprezyc. Mieszanka ktora rozpreza sie juz na dole w karterze, osiaga komore spalania o mniejszej objetosci, co powoduje mniejsza moc silnika.
Kazdy wyczynowy modelarz probuje wydusic z silnika jak najwiecej. I takie loze jest jednym z tych sposobow, jak otrzymac ciut wiecej z silnika.
Pozdrowienia


Witaj Adam,

Wszystko ładnie opisałeś. Teoretycznie masz rację. Powiedz o ile stopni może schłodzić woda łoże i silnik? Zauważ to że większość osób pływa przy zbyt bardzo schłodzonych silnikach (nitro). Nie wiem jak to wygląda przy benzynkach.

Meniu
FSR E-3,5 V-15, O-3,5 PL-446F
V3,5/ALPHA/IKARUS2/CMB-VALVOLA-GREEN-RED-BLUE/TUNING MENIU/TARANIS
V15/POTENZA/CMB-RS/NO TUNING/TARANIS

Obrazek
****MISTRZ POLSKI****
1995/1996/1997/2000/2004/2005/2006/2007/2008/2009/2010/2011/2012
meniu
 
Posty: 505
Dołączył(a): 14 sty 2013, 21:57
Lokalizacja: Konin/Poznań

Re: V27

Postprzez Zskrzypiec » 09 lut 2013, 23:19

Ostatnio na jednej z amerykańskich stron o benzynkach przeczytałem zalecenia jednego gościa aby układ chłodzenia miał taką kolejność
-pobór wody
-kołnierz chłodzący kolanko wydechu
-głowica silnika
-chłodzenie rury rezonansowej (jeśli jest)
-wylot wody
Zaznaczał jednocześnie że przełącza kolejność kołnierz - głowica w zależności od temperatury otoczenia
W związku z tym pytanie do AdamaC bo wiem że ma w temacie rozległą wiedzę Jak to się ma do rzeczywistości bo najczęściej widywana kolejność to głowica- kołnierz -rura a szkoda by było przegrzać motor
Zbigniew S
Zbyszek POL 438F
_________________________________
Częstochowski Klub Modelarski
Zskrzypiec
 
Posty: 343
Dołączył(a): 05 lis 2012, 22:09

Re: V27

Postprzez adamc » 09 lut 2013, 23:31

No, Meniu? Zapowiada sie na fachowa dyskusje?
Te loza konstruowane sa na silniki 27, czyli benzyniaki. Porownojac temperatury spalania, to silniki benzynowe osiagaja podwojna temperature spalania anizeli
silniki napedzane metanolem ( dla porownania wartosc palna bezyny wynosi okolo 11,5 kWh/kg, natomiast metanol osiaga 5,5 kWh/kg).
Caly witz polega na tym aby mieszanka rozprezala sie dopiero nad tlokiem a nie w karterze. I jezeli temperatura bedzie o 0,5-2 stopni nizsza to takie loze spelni swoje zadanie.
Oczywiscie producenci musza wnosic zawsze cos nowego na rynek, inaczej nie mieli by racji bycia. Wszystko zalezy od odbiorcy w jaki sposob potraktuje nowosci rynkowe.
Meniu, tobie chyba nie musze takich rzeczy opowiadac. Sam kombinujesz jak mozesz by do ostatka wydoic swoje silniki.
Albo jest inaczej?
Adam Cienciala
adamc
 
Posty: 124
Dołączył(a): 09 lut 2013, 18:50

Re: V27

Postprzez adamc » 09 lut 2013, 23:54

Odnosnie kolejnosci chlodzenia, to wszystko zalezy od zastosowanego silnika. Przed kilkoma laty mialem silnik CMB 35, i tam zalecane byly 3 typy chlodzenia silnika w zaleznosci od tego czy silnik jest nowy czy dotarty, w jakiej wodzie plywamy na wiosne w zimnej, moze nawet w lodowatej wodzie lub jak bylo na MS we Wloszech, w bardzo cieplej wodzie.
Silniki o mniejszych obrotach nie potrzebuja takintesywnego chlodzenia. Natomiast silniki CMB 27 Alpha o stosunkowo wyzszych obrotach i mocy potrzebuja dobrego chlodzenia i wlasnie powyzej omawiane loza sa do tych silnikow konstruowane.
Adam Cienciala
adamc
 
Posty: 124
Dołączył(a): 09 lut 2013, 18:50

Re: V27

Postprzez meniu » 10 lut 2013, 10:15

Dzięki Adam za techniczną odpowiedź. Masz rację.
Odnośnie silników to każdy stara się coś kombinować.

Meniu
FSR E-3,5 V-15, O-3,5 PL-446F
V3,5/ALPHA/IKARUS2/CMB-VALVOLA-GREEN-RED-BLUE/TUNING MENIU/TARANIS
V15/POTENZA/CMB-RS/NO TUNING/TARANIS

Obrazek
****MISTRZ POLSKI****
1995/1996/1997/2000/2004/2005/2006/2007/2008/2009/2010/2011/2012
meniu
 
Posty: 505
Dołączył(a): 14 sty 2013, 21:57
Lokalizacja: Konin/Poznań

Re: V27

Postprzez AdamM » 10 lut 2013, 22:56

Na szczęście chłodzenie karety w tychach był już przerabiany i wnioski wyciągnięte. Nie tedy droga.
Adam Matysiak
POL-593
AdamM
 
Posty: 415
Dołączył(a): 14 sty 2013, 23:19
Lokalizacja: Tychy

Re: V27

Postprzez krzysiek » 15 lut 2013, 8:59

gdzie u nas mozna dostać dyfuzor do gażnika v27, rozstaw śrub 32mm, fi >16mm, a może ma ktoś zbędny ?
krzysiek
 
Posty: 131
Dołączył(a): 14 sty 2013, 23:04

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Modele Klas V

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości